سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آموزشي دانشگاه آزاد عنوان كرد:

ساماندهي 500 هزار هيئت علمي حق التدريس در سال جديد

معاون آموزشي دانشگاه آزاد اسلامي از ساماندهي هيئت علمي‌هاي حق التدريس كه فعاليتشان در معادلات وزارت علوم منظور نمي‌شود خبر داد.

حسين بلندي، معاون آموزش دانشگاه آزاد اسلامي در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران، گفت: مهمترين و كليدي‌ترين مسئله‌اي كه ما به آن مي‌پردازيم طرح جامع آموزشي است.

وي افزود: طرح جامع آموزشي ما داراي 2 فاز است فاز اول ساماندهي و فاز دوم برنامه‌ريزي است.

بلندي با بيان اين مطلب افزود: در فاز ساماندهي ما مي‌خواهيم توانمندي‌هايمان را در يك استان و در يك منطقه جمع كنيم، از نظر استاد و تجهيزات آزمايشگاهي و بهترين را به دانشجويان ارائه دهيم و در فاز برنامه‌ريزي هم به دنبال اين هستيم كه در 5 سال آينده با توجه به اسناد بالادستي و نيازهايي كه در زمينه اشتغال و پاسخگويي به مسائل فناوري هر منطقه مورد توجه قرار مي‌گيرد و فراهم كردن شرايط آموزش براي همه و در همه جا يك برنامه‌ريزي كنيم و اين مهمترين بحث در دست اقدام است.

معاون آموزش دانشگاه آزاد با اشاره به اين مطالب خاطر نشان كرد: براين اساس جذب هيئت علمي در دانشگاه آزاد مورد توجه قرار مي‌گيرد و اين بدين معناست كه ما استاد جديد را جذب ميكنيم و همچنين به دنبال اين هستيم كه اساتيد حق التدريس خود را ساماندهي كنيم تا كساني كه در اين راستا فعاليت ميكنند در يك چارچوب جديد مورد برنامه‌ريزي قرار گيرند تا هم علاقه‌شان بيشتر شود و هم دانشگاه بتواند از خدمات آن‌ها استفاده كند.

بلندي تصريح كرد: ما در حال حاضر بالغ بر 27 هزار و 552 نفر عضو هيئت علمي داريم و از 50 هزار هيئت علمي حق التدريس استفاده ميكنيم كه متاسفانه در معادلات و محاسبات وزارت علوم منظور نمي‌شود در حاليكه اينها در حال خدمت هستند و اين موضوع را در سال تحصيلي جديد كاملا ساماندهي خواهيم كرد تا در يك چارچوب جديد به جايي برسيم كه بتوانيم بگوييم از 77 هزار هيئت علمي استفاده مي‌كنيم.

وي در خاتمه خاطر نشان كرد: اين اتفاق امسال صورت خواهد گرفت و اميدواريم قسمت اعظم اين مسئله با يك برنامه‌ريزي نرم افزاري كه رونمايي كرديم و تمام واحدها در حال تكميل اطلاعات آن هستند بزودي وارد فاز اجرايي مي‌شويم./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.