سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در آستانه برگزاري دومين جشنواره فيلم اولي‌ها؛

حمايت از جشنواره فيلم اولي‌ها با افزايش بستر توليد در سطح كشور برابر است

افزايش بستر توليدات سطح كشور به عنوان گام اول در جهت تداوم و قوام جشنواره فيلم كوتاه در گرو حمايت و هدايت جشنواره فيلم اولي‌ها است.

"مجيد فلاحي" سرپرست دفتر توسيركان انجمن سينماي جوان در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص جشنواره فيلم اولي ها و اهميت آن گفت: هنرجوياني كه دوره فيلم‌سازي را مي گذرانند با حضور در اين جشنواره براي اولين بار بازخورد تلاش 15 ماهه خود را مي‌بينند و در عرصه رقابت قرار مي‌گيرند. 

وي ادامه داد: همه هنرجويان سراسر كشور به لحاظ آموزشي در يك سطح قرار دارند و در يك رقابت جدي با هم به رقابت مي‌پردازند. 

"فلاحي" افزود: در سطح كشور جشنواره با مضمون فيلم اولي‌ها نداشتيم و فيلمسازاني كه براي اولين بار فيلم ساخته‌اند مكاني را براي عرضه آن نداشتند. 

سرپرست دفتر تويسركان اظهار داشت: فيلمسازاني كه در جشنواره‌هاي فيلم كوتاه شركت مي‌كردند هم تراز و هم سنگ با يكديگر نبودند اما در اين جشنواره همه فيلمسازان در يك سطح قرار دارند. 

وي تصريح كرد: اين جشنواره براي جوانان تازه كار در بدو ورودشان ايجاد انگيزه مي كند تا فيلم‌هاي بعدي خود را بسازند. 

"فلاحي" گفت: سال گذشته تعداد محدودي در جشنواره شركت كردند اما امسال در سراسر كشور بوده و به خودي خود مخاطب بيشتري را نيز دارد و افرادي كه علاقمندند مي‌توانند اين آثار را ببينند. 

سرپرست دفتر تويسركان افزود: امسال دوره فيلم‌سازي برگزار نشد و به طبع اثري هم در جشنواره حضور ندارد اما سال گذشته يكي از هنرجويان دفتر تويسركان جزء برگزيدگان جشنواره فيلم اولي‌ها بود. 

وي در خصوص برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي افزود: برگزاري كارگاه هاي آموزشي باعث شده كه هنرجويان مطالب آموزشي را دريافت نمايند و كمك مي‌كرد كه آنها به هدفشان نزديك شوند و اطلاعات خود را در زمينه فيلم كوتاه به روز كنند. 

وي خاطرنشان كرد: اگر مي‌خواهيم فيلم كوتاه تداوم و قوام پيدا كنند بايد جشنواره فيلم اولي‌ها را حمايت و هدايت كنيم تا بستر توليدات سطح كشور بيشتر شود./ي2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.