سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعبير "محمد علي نجفي" از وضع سازمان:

سازمان ميراث فرهنگي لگدكوب شده است

تغيير مديريت و جابه‌جايي‌ها در سازمان ميراث‌فرهنگي لطمات جبران‌ناپذيري به آن وارد كرده كه تعبير لگدكوب كردن را براي آن مي‌توان استفاده كرد.

به گزارش خبرنگار حوزه ميراث‌فرهنگي باشگاه خبرنگاران؛ اولين نشست فصلي مديران و فعالان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري هم‌زمان با هفته دولت با موضوع تبيين راهبردها و سياست‌هاي سازمان ميراث‌فرهنگي در دولت يازدهم با حضور رئيس سازمان برگزار شد. 

در اين نشست كه از كارشناسان و پيشكسوتان حوزه ميراث‌فرهنگي كشور نيز دعوت شده بود ابتدا دكتر "حجت" قائم مقام رئيس سازمان و معاون ميراث‌فرهنگي كشور سپس كارشناسان از بخش‌هاي باستان‌شناسي، هنرهاي سنتي و گردشگري نقطه نظرات و پيشنهادات خود را در خصوص پيشبرد بهتر برنامه‌هاي آينده سازمان ارائه دادند كه در ادامه يكي از خبرنگاران به نمايندگي از طرف اصحاب رسانه موانع و مشكلات پيش روي خبرنگاران حوزه ميراث‌فرهنگي را بيان كرد. 

در ادامه اين نشست "محمدعلي نجفي"، رئيس سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري كشور با اشاره به فراز و نشيب‌هاي اين سازمان و تغيير و تحولات پي در پي در سالهاي گذشته گفت؛ در مدت 4 سال 4 مديريت در سازمان ميراث‌فرهنگي كشور جابه‌جا شده و من مدير پنجم آن هستم. 

وي افزود: اين تغييرات چه از لحاظ تشكيلاتي كه باعث ايجاد اغتشاش شده و چه از لحاظ جابه‌جايي‌ها و تحولات فيزيكي واحدهاي سازماني كه اوج آن در تصميم‌گيري براي انتقال بخشي از سازمان به استانهاي ديگر بود لطماتي جبران‌ناپذيري به اين سازمان وارد آورد كه مي‌توان تعبير لگدكوب كردن را براي آن استفاده كرد. 

"نجفي" اضافه كرد: معتقدم اصل كار سازمان در هر سه بخش فرهنگ است و اين سازمان در عين حال كه فرهنگ ساز است نقش معرف فرهنگ و واسطه بين فرهنگ و صنعت هم تلقي مي‌شود. 

معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي گفت: نگاه سياسي به سازمان ميراث‌فرهنگي ، آفت و ظلم به فرهنگ كشور است و من اجازه نخواهم داد فعاليت سياسي در آن انجام شود اميدوارم مديران متخصص و با تجربه در اين راه ما را كمك كند. 

"نجفي" تشكيل مجمع مجازي مشاوران را يكي از برنامه ‌هاي آتي خود  عنوان كرد و افزود: استفاده از فضايي مجازي در سطح وسيع‌تري از آنچه تاكنون بوده بايد انجام شود و از اين امكان بين‌المللي كه تاكنون خيلي كم از آن استفاده شده و بايد بيشتر بهره ببيريم. 

يكي از كارهاي مهمي كه درسازمان بايد انجام شود، ايجاد مجمع مشاوران مجازي با حضور 1000 نفر از فعالان ميراث فرهنگي در سطح كشور است كه اين كار ظرف 8 يا 9 ماه آينده صورت خواهد گرفت./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.