سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني:

فرهنگ اعتدال با انتخابات اخير نهادينه شد/ دروغ و رياکاري نتيجه دوري از اعتدال است

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: در فضايي كه همه سلايق سياسي و فرهنگي نامزد داشتند، قاطبه مردم به فرهنگ ديني اعتدال رأي دادند كه با اينكه عدالت در ذات انسان‌هاست، ولي اعتدال با اين انتخابات نهادينه شد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "آيت‌الله هاشمي رفسنجاني" در ديدار جمعي از نمايندگان اقشار مختلف فرهنگي، دانشگاهي، دانشجويي و دانش‌آموزي شرق مازندران و شهرستان نكاء، عصر حاضر را عصر انفجار اطلاعات دانست و اظهار داشت: هيچكس با هيچ وسيله‌اي نمي‌تواند جلوي رشد آگاهي مردم را بگيرد و آنچه در اين فضا ملت‌ها را نجات مي‌دهد، ارتقاي فهم عمومي و شناخت عميق عوامل تحولات سياسي و اجتماعي است.

عضو مجلس خبرگان رهبري با ارائه تحليلي از روند مبارزات مردم ايران عليه رژيم پهلوي از آغاز تا پيروزي و با تأكيد بر نقش محوري مردم در همه مقاطع انقلاب اسلامي گفت: اگرچه انقلاب، رهبري چون امام خميني(ره) داشت، ولي موقعي به پيروزي رسيد كه مردم يكپارچه به ميدان آمدند.

وي با تجليل از نقش مردم در انتخابات 24 خرداد و پيروزي گفتمان عدالت، افزود: در فضايي كه همه سلايق سياسي و فرهنگي نامزد داشتند، قاطبه مردم به فرهنگ ديني اعتدال رأي دادند كه با اينكه عدالت در ذات انسان‌هاست، ولي با اين انتخابات نهادينه شده است.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، دروغ، رياكاري، خلف‌وعده، دشمن‌تراشي، ايجاد فضاي امنيتي، ناهنجاري‌هاي اجتماعي و اقتصادي مانند تورم، گراني و بيكاري را نتيجه دوري از اعتدال دانست و گفت: با انتخاب ميانه‌روي اسلامي توسط مسئولان، مردم به صورت طبيعي مسائل را در دست مي‌گيرند كه مصداق كامل استفاده از خردجمعي است.

وي با اشاره به نشانه‌هاي علاقمندي كشورهاي منطقه براي ايجاد مجدد ارتباط با جمهوري اسلامي ايران گفت: بكارگيري عقلانيت ديپلماتيك، اصلي مهم در سياست خارجي است و تاكنون دولت نشان داده كه تمام برنامه‌ها در راستاي منافع ملي و رعايت اصل احترام متقابل است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به سفرهايي كه به استان مازندران و شهرستان نكاء داشت، بر قابليت‌هاي كشاورزي و صنعتي شرق مازندران تأكيد و اظهار اميدواري كرد از ظرفيت‌ها در جهت حركت كشور به سوي توسعه پايدار و خودكفايي استفاده شود.

در آغاز اين ديدار آقايان ايوب برزگرنژاد و حسين‌علي موحد با ارائه گزارشي از اوضاع فرهنگي و اجتماعي شرق مازندران و شهرستان نكاء، به بيان ديدگاه‌هاي خويش درباره مسائل مهم سياسي پرداختند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: ایران ، هاشمی ، اعتدال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.