سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر خانه ادبیات افغانستان :

فراخوان "هفتمین جشنواره قند پارسی" مهر ماه منتشر می شود

خانه ادبیات افغانستان با همكاری مركز آفرینش های ادبی حوزه هنری، "هفتمین جشنواره قند پارسی" را برای شاعران و نویسندگان زیر 30 سال افغانستان با انتشار فراخوان آن در مهر ماه برگزار خواهد كرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ محمد سرور رجایی مدیرخانه ادبیات افغانستان درباره برگزاری "هفتمین جشنواره هنری قند پارسی" گفت: این جشنواره در دو بخش "شعر" و "داستان" برای گروه های زیر 30 سال برگزار می شود و هنرمندان افغانستان می توانند در تمام قالب های شعری (شعر كلاسیك، سپید) و داستان های كوتاه آثارشان را ارسال كنند.

وی ادامه داد: در حال رایزنی هستیم تا در این جشنواره هنری از یكی از پیشكسوتان ادبیات افغانستان نیز تقدیر به عمل بیاوریم.  

محمد سرور جایی در ادامه گفت: در شش دوره گذشته از دكتر محمد سرور مولایی ، محمد كاظم كاظمی، سید ابوطالب مظفری، محمد جواد خاوری، محمد اعظم رهنورد زریاب از هنرمندان افغانستان تجلیل و تقدیر به عمل آمده است.

مدیرخانه ادبیات افغانستان، هدف از راه‌اندازی این گردهم‌آیی بزرگ ادبی را شناسایی استعدادهای جوان در عرصه شعر و داستان ذكر كرد و در ادامه گفت: بسیاری از فعالان كنونی ادبیات افغانستان در داخل و خارج كشور از كسانی هستند كه در یكی از جشنواره‌های قند پارسی، برای نخستین بار، معرفی شده، رتبه آورده یا برگزیده شده‌اند./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.