سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثابتي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

تقدم مسائل سياسي بر مسائل علمي در نظام آموزشی کشور

"مسئول بسیج دانشگاه تربیت مدرس" گفت: متاسفانه بسیاری از مواقع در نظام آموزشی ما مسائل سياسي مقدم بر مسائل علمي است. به عنوان مثال تعداد بیشماری از اساتید یا حتی وزرای علوم ما با خلط مباحث سیاسی با مباحث علمی فضای دانشگاه را یا تماما سیاسی و یا تماما علمی می کنند و این بدترین ضربه به دانشگاهیان و دانشجویان است.

محتبي ثابتي در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران به اهم مطالبات دانشجويان از وزير علوم آتي اشاره کرد و اظهار داشت: همان طور كه در مسائل اصول استنباط اسلامي مطرح شده "اذن به شي اذن به وسايل آن" است، لذا براي ايجاد يك محيط بانشاط در دانشگاه بايد زمینه ظهور و بروز كمالات نرم‌افزاري دانشمندان و جوانان ايران اسلامي مهيا شود.  
 
وي با بیان اینکه در كنار محيط با نشاط  بايد فضاي سياسي در دانشگاه‌ها هموار باشد افزود: متاسفانه در نظام آموزشی ما در بسیاری از مواقع مسائل سياسي مقدم بر مسائل علمي است. از این رو برخی از اساتید یا حتی وزرای علوم ما با خلط مباحث سیاسی با مباحث علمی فضای دانشگاه را یا سیاسی و یا علمی می‌کنند و این بدترین ضربه به دانشگاهیان و دانشجویان است.
 
مسئول بسیج دانشگاه تربیت مدرس با بيان اينكه  روحيه سياسي خوب است اما سياست زدگي خوب نيست، تصریح کرد: هر وزيري که قصد تصدي اين جايگاه را دارد بايد به قداست و حرمت اين جايگاه اطلاع و اشراف كافي داشته باشد.   
 
ثابتي در پایان با بيان اين كه پیشرفت در عرصه فناوري می‌تواند نقطه عطف جمهوري اسلامي ايران باشد، خاطرنشان کرد: با توليد علم و فنون جديد در عرصه فناوری و نانو تکنولوژی در آینده وابستگی به علوم غرب کاهش یافته و نظام جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلفی از جمله علمی، نظامی و حتی سیاسی مستقل خواهد شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ثابتی ، مطالبات ، دانشجو ، وزیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.