سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مراسم معارفه رئیس جدید و تودیع رئیس سابق سازمان حج و زیارت مطرح شد:

قول یک ترمینال مستقل برای زوار به زودي محقق خواهد شد

مراسم معارفه سعید اوحدی به عنوان معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان حج و زیارت و تودیع حجت الاسلام و المسلمین سید احمد موسوی رئیس سابق این سازمان امروز پنجم شهریور برگزارشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

در ابتدای مراسم حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر سمت ها را یک مسئولیت دینی و شرعی برای مسئولین و آن را امانتی مسئولیت آور دانست و گفت: اگر خدای ناکرده نتوانیم به وظایفمان عمل کنیم باید پاسخگوی پرسشهای الهی و ماموران آن باشیم.

وی در ادامه افزود: حوزه حج و زیارت یک امتیاز ویژه از جاهای دیگر دارد که همه ما موظف به خدمتگزاری به زائران خانه خدا و ائمه که جزء بهترین کارهاست و شریف ترین و متدین ترین انسانها به خانه خدا و بقاع متبرکه مشرف می شوند که ما به آنها خدمت می کنیم.

همچنین کسانی وجود دارند به درآمد توجهی نمی کنند و فقط به فکر خدمت به این انسانها هستند.
قاضی عسگر در ادامه تصریح کرد: رفتن یک نفر دلیل بر نقص درکار او نیست و آمدن نفر جدید هم تنها برای خدمت کردن به بهترین انسانها است.

وي در پایان سخنان خود از زحمات و خدمات شایسته دکتر محسنی تشکر و قدر دانی کردند و انتصاب علی جنتی به عنوان رئیس سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهندس اوحدی به عنوان معاون وزیر و ریيس سازمان حج و زیارت را تبریک گفتند.

در بخش بعدی مراسم حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد با عرض تبریک به آقای جنتی به بر شمردن شایستگی های  ايشان اشاره کرده و گفت: که این شایستگی ها و داشتن تجارب مدیریتی و خصائص علمی و اتکا به خداوند سبحان مسیر را برای خدمت ایشان هموار خواهند کرد و برای خیل زائران به خانه خدا کمک می کند و در ادامه از برکات یک انتخاب درست و دستاوردهای برای دولت سخن گفت و  توصیه ای به آقای اوحدی کردند که در قبال این انتخاب و انتصاب مسئول هستند وباید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند.

در پایان از زحمات آقای موسوی تشکر و قدر دانی کردند و خواستار در اختیار گذاشتن تجارب خود در خدمت مدیران و مسئولین مجموعه شدند.

دکتر موسوی نیز از برداشتن بار سنگین این مسئولیت توسط آقای جنتی و از زحمات 14 ماهه عزیزان مجموعه تقدیر و تشکر کرده  و سپس از جمع آوری اطلاعات و دیدار خود از استانها و زائران آنها و تشکیل اتاق فکر در سازمان برای جمع آوری و همفکری برای خدمت بهتر به زائران گفت.
در ادامه سعید اوحدی با اشاره به نزديکي به هفته حج گفت : اميدواريم در چند سال آینده تدوين سند تعالی حج و زیارت با همکاری کارشناسان حج و زیارت و بعثه رهبری  تکميل شود و قول یک ترمینال مستقل برای زوار در فرودگاه امام خمینی در پی 2 سال دیگر با همکاری مهندس جهانگیری جامه عمل پوشانده شود ./
برچسب ها: حج ، نمایندگان ، اوحدی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.