سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بر اساس گزارش های جهانی؛

سل، ایذر و مالاریا به بیماری هایی استراتژیک تبدیل شده اند

بر اساس گزارش های جهانی، با توجه به شیوع بالا و مرگ و میر قابل ملاحظه ناشی از سل، ایذر و مالاریا، این سه بیماری به بیماری هایی استراتژیک در دنیا تبدیل شده اند.

منصور خالصی استادریار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: در چند سال گذشته اغلب بیماری های عفونی کنترل شده وحتی برخی از این بیماری ها ریشه کن یا حذف شده اند.

وی افزود: با وجود کنترل بسیاری از بیماری های عفونی، اما تعدادی از این بیماری ها همچنان با شیوع بالایی همراه هستند و باید بر ای کنترل آنها به طور اساسی چاره اندیشی کرد.

خالصی با اشاره به اینکه برخی از بیماری ها به دلیل اثرات مختلف اعم از جانی و مالی استراتژیک محسوب می شوند تاکید کرد: بر اساس گزارش های جهانی ،‌باتوجه به شیوع بالا و مرگ و میر قابل ملاحظه ناشی از سل، ایذر و مالاریا،‌این سه بیماری مهم عفونی به بیماری هایی استراتژیک در دنیا تبدیل شده اند.

وی یاد آور شد: سالانه میلیون ها نفر در سراسر دنیا به بیماری های سل، مالاریا و ایذر مبتلا می شوند،‌ ضمن آنکه موارد مرگ و میر هر کدام از این سه بیماری نیز بیش از یک میلیون نفر در سال است.

خالصی خاطر نشان کرد: برای مقابله با این سه بیماری بسیار مهم، باید برنامه ریزی بلند مدت صورت گیرد و در اجرا نیز جدیت بیشتری در مبارزه و کنترل آنها انجام می گیرد./ع2

برچسب ها: بیماری ، استرژیک ، ایدز ، سل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.