سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جايزه ملي حسن تحصيل" اهدا شد

همايش سالگرد جايزه بنياد البرز با عنوان جايزه ملي حسن تحصيل از محل موقوفات مرحوم البرز به برگزيدگان و نخبگان مقاطع تحصيلي مختلف در سالن همايش هاي بين المللي صدا و سيما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران حاضر در محل صبح امروز سه شنبه پنجم شهريور ماه در پنجاه و يكمين سالگرد اعطاي جايزه ملي حسن تحصيل حجت الاسلام و المسلمين قرائتي، حجت الاسلام و المسلمين تقوي رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور، حجت الاسلام و المسلمين محمد رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه، دكتر ملاباشي معاون وزير علوم و جمعي از مسوولان فرهنگي و علمي و برگزيدگان دراين همايش حضور داشتند.
بنابراين گزارش در ابتداي اين مراسم حسين جامي بزرگي مدير عامل بنياد فرهنگي البرز با بيان اهداف برگزاري اين همايش گفت:  موقوفات مرحوم البرز در راستاي ترويج و تبليغ فرهنگ وقف در زمينه مسايل علمي بوده و نياز بود چنين همايشي درزمينه علمي و تجليل از نخبگان برگزار شود.
وي ادامه داد: در همايش امروز از سه مخترع برگزيده توسط سازمان فني و حرفه اي كشور، 2طلبه علوم ديني، 30 دانشجو، 50 دانش آموز دبيرستاني، 20 دانش آموز هنرستاني و 40 دانش آموز مقطع راهنمايي براساس نيت واقف و با ملاك ها و معيارهايي كه نهادها و سازمان ها داشتند تجليل خواهيم كرد.
در ادامه اين همايش حجت الاسلام و المسلمين علي محمدي نماينده ولي فقيه و رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه در سخناني گفت: امروز كشور ما در ميان كشورهاي پيشرفته علمي و صنعتي قرار دارد و رتبه هاي علمي ما در رشته هاي مختلف براي كشورهاي صنعتي غير قابل باور است و اين پيشرفت سلاحي در مقابل دشمنان و عظمتي در برابر بد خواهان كشورمان است.
وي ادامه داد: در روايات داريم كه دانشمندترين مردم كسي است كه نسبت به علم حريص باشد، بنابراين آن ملتي عزت و عظمت دارد كه از بالاترين درجه علمي برخوردار باشد و ملتي كه از علم و دانش كمتري برخوردار باشد از ارزش كمتري برخوردار است.
رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه كشور تاكيد كرد: متاسفانه برخي به وقف به مانند مال بي صاحب نگاه مي كنند در حالي كه بايد مديريت وقف را اقتصادي اداره كنيم تا عوايد آن به جيب همه مردم برگردد و اين به فرهنگسازي نياز دارد.
وي خاطرنشان كرد: وقف يكي از مترقي ترين احكام الهي است كه در اديان و آيين هاي قبل از اسلام نيز وجود داشته است كه اسلام آن را امضا كرده وقف به اموال باعث مي شود سرمايه در انحصار گروه خاصي باقي نماند و همگان از آن بهره ببرند، بنابراين وقف يكي از جامع ترين قوانين الهي است كه تمامي خوبي ها را در بردارد و از عوامل موفقيت جامعه به شمار مي رود ./
برچسب ها: سالگرد ، اعطای ، جوایز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.