سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"بيکاري" مشکل جدي آمريکا

کارشناس آمريکايي بيکاري را مشکل جدي آمريکا توصيف و بر لزوم چاره انديشي براي حل آن تاکيد کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشاتودي، جيمز هافا در  گفت: مردم آمريکا بويژه در طبقات کارگري با مشکلات جدي مواجه هستند. حقوق پايين يکي از اصلي ترين مشکلات اين گروه از جامعه آمريکاست.

اين در حالي است که روز به روز قيمتها افزايش مي يابد و به تبع آن، قدرت خريد مردم سير نزولي پيدا مي کند. روند موسوم به جهاني شدن نيز سبب تشديد مشکلات اين گروه شده است. يکي از عواقب اين پديده آن است که شرکتها و بنگاههاي اقتصادي در آمريکا به علت نيروي کار ارزان قيمت درخارج ازآمريکا، ترجيح مي دهند فعاليتهاي خود را به خارج از اين کشور منتقل کنند. نتيجه اين امر افزايش بيکاري در آمريکا است.

 اين درحالي است که در حال حاضر نيز بيکاري يکي از مشکلات جدي مردم است. اين مشکل بسيار جدي است و بايد به فکر آن بود.

باوجود تورم و افزايش قيمت ها در آمريکا، حقوقها کاهش يافته است. در چنين شرايطي مردم به دنبال شغل دوم يا سوم مي گردند. مردم مجبور مي شوند به کارهاي کاذب روي بياورند و حاضر شوند تحت هرشرايطي ازقبيل رستورانهاي زنجيره اي مک دونالد با حقوق بسيار پايين کار کنند.

در اين ميان بايد به عملکرد رسانه هاي آمريکا نيز توجه داشت. بيکاري فزاينده مردم و مشکلات اقتصادي و مالي آنها، دغدغه اصلي رسانه هاي آمريکايي نيست.

انتهاي پيام/
برچسب ها: بیکاری ، آمریکا ، جامعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.