سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نامگذاري روز ملي دوچرخه سواري؛

"دوچرخه" از تفريح به ضرورت مي رسد

نامگذاري دوم ارديبهشت ماه به عنوان روز ملي دوچرخه سواري از سوي مركز گردشگري علمي- فرهنگي دانشجويان ايران پيشنهاد شد.

 به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، بابك ارسيا رئیس مركز گردشگري علمي- فرهنگي دانشجويان ايران، با اشاره به پيشنهاد نامگذاري دوم ارديبهشت ماه با عنوان روز ملي دوچرخه سواري،‌ گفت: نقش موثر دوچرخه سواري در سلامت عمومي، حفظ محيط زيست و صرفه جويي سوخت موجب پيشنهاد روز دوم ارديبهشت مصادف با 22 آوريل روز زمين پاك با عنوان روز ملي دوچرخه سواري از سوي مركز گردشگري علمي- فرهنگي دانشجويان ايران شده است.

وي با بيان اينکه دوچرخه به عنوان کاربردي ترين وسيله حمل و نقل در جهان از اروپا و آسيا گرفته تا كشورهايي مثل چين و ژاپن متاسفانه در زندگي شهري امروز ايرانيان مغفول مانده، اظهار داشت: ‌به واسطه اين نام گذاري دوچرخه سواري از يک فعاليت تفريحي به عنوان يک ضرورت در زندگي امروز مبدل خواهد شد.  

وي تصريح کرد:‌ در چند سال گذشته جامعه ايراني آغوش خود را به صنعتي شدن و  حتي دوران پساصنعتي بدون توجه به مفهوم توسعه پايدار كه در آن ملاحظات زيست محيطي و سلامت روحي رواني گشوده،‌ زمان آن است که با توسعه ورزش هاي همگاني، استفاده از وسايل حمل و نقل چون دوچرخه و گردشگري آگاهانه اين مقوله مورد توجه و بازبيني جدي از مسئولان قرار گيرد.

رئیس مركز گردشگري علمي- فرهنگي دانشجويان ايران از برگزاري طرح ملي دوچرخه سواران گردشگر خبر داد و افزود: طراحي و اجراي تورهاي دوچرخه سواري دانشجويي و نيز انجام مطالعات و برگزاري نشست هاي تخصصي با موضوع دوچرخه سواري، در راستاي ترويج فرهنگ دوچرخه سواري در جامعه ايراني هدف گذاري شده است.

وي در پايان خاطر نشان کرد: روز دوم ارديبهشت ماه، همگام با مهيا بودن شرايط اقليمي و محيطي مناسب براي اجراي برنامه هاي ترويجي و تورهاي دوچرخه سواري همگاني درون شهري و بين شهري بهترين زمان خواهد بود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دوچرخه ، گرشگری ، فرهنگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.