سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/ مدیرعامل پالایشگاه آناهیتا:

تعیین تکلیف سهام داران مهمترین مشکل پروژه

مدیرعامل پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه، تعیین تکلیف سهام داران را مهمترین مشکل فعلی این پروژه دانست و از وزیر نفت جدید خواست برای خارج شدن «شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز وپتروشیمی تامین» و جایگزینی سهام دار دیگری به جای آن حمایت های لازم را انجام دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


علی جمشیدی گفت: بعد از گذشت یک سال و علی رغم پیگیری های وزیر نفت سابق هنوز «سازمان بازنشستگی کشور» و « شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز وپتروشیمی تامین» نسبت به انتقال سهام خود اقدام نکرده اند.

وی ادامه داد: برخی از سهام داران از جمله « شرکت سرمکایه گذاری نفت، گاز وپتروشیمی تامین» اصلا تمایلی برای انجام پروژه ندارند و جایگزینی هم برای جابجا کردن این سهام دار پیدا نشده است.

مدیرعامل پالایشگاه آناهیتا معتقد است تا زمانیکه وضعیت سهام داران مشخص نشود، مشکل اینپروژه حل نخواهد شد و توقع می رود وزیر نفت جدید برای تعیین تکلیف سهام داران همکاری کند.

جمشیدی با انتقاد از عدم پرداخت سهم آورده سهام داران، خاطرنشان کرد: قرار بود هریک از سهام داران 50 میلیارد تومان از سهم آورده خود را پرداخت کنند، اما تا کنون تنها 60 میلیارد تومان در مجموع پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: اگر سهام داران نسبت به پرداخت سهم آورده خود اقدام کنند، ظرف مدت چهار سال شاهد افتتاح پروژه خواهیم بود

به گفته این مسئول، برآورد اعتبار مورد نیاز برای ساخت پالایشگاه آناهیتا 2.7 میلیارد یورو است.

جمشیدی در خصوص وضعیت فعلی پروژه هم یادآوری کرد: قراردادهای لازم بسته شده و شرکت پیمانکار از چند روز گذشته در حال تشکیل کارگاه در محل پروژه می باشد.

وی افزود: اقداماتی از قبیل تسطیح، خاکبرداری، تجهیز کارگاه، هدایت آب های سطحی، طراحی پایه و ... نیز در حال انجام می باشد.

مدیر عامل پالایشگاه آناهیتا تصریح کرد: 25 درصد سهام پروژه پالایشگاه آناهیتا مربوط به صندوق بازنشستگی کشوری، 13.4 درصد مربوط به صندوق بازنشستگی نفت، 20 درصد شرکت پالایش و پخش و 42 درصد سهام آن نیز مربوط شرکت پتروشیمی، نفت و گاز تامیناست/س

برچسب ها: کرمانشاه ، سهام ، پروژه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.