سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

سهم اردبیل از شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین 62 هزار هکتار است

مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل گفت: سهم استان اردبیل از شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین 62 هزار هکتار است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ داود نجفیان دیروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه بخش آب و خاک شمال استان اظهار داشت: شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین چندین سال است که در حال اجراست که با تکمیل آن بخش عظیمی از اراضی زراعی منطقه به زیر کشت محصولات متنوع کشاورزی می‌رود.

وی گفت:‌ با توجه به توسعه شبکه و همچنین بازنگری در الگوی کشت براساس مصوبه کمیته راهبردی طرح خداآفرین و محاسبات، نیاز آبی استان اردبیل به 81 هزار هکتار ارتقا یافته است.

نجفیان خاطر نشان کرد: این طرح جز طرحهای مهر ماندگار بوده که زمینه ارتقای شاخص‌های کشاورزی استان را فراهم می‌آورد به طوریکه هر نوبت کشت اراضی در این منطقه سه میلیون تومان درآمد خالص برای زارعان به دنبال دارد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل همچنین افزود: شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین در دو استان اردبیل و آذربایجان‌شرقی در طرح اولیه بیش از 74 هزار هکتار بوده است که از این میزان سهم استان اردبیل 62 هزار هکتار می‌باشد.

وی گفت: طرح پایاب سد خداآفرین با تکمیل و بهره‌برداری توسط کشاورزان سالانه 420 میلیارد تومان درآمد مستقیم برای استان اردبیل ایجاد می‌کند.

نجفیان یادآور شد: با افزایش 19 هزار 576 هکتار سهم استان اردبیل ارتقا یافته است.

وی در ادامه افزود: ‌بازگشت سرمایه پمپاژ و کانال‌های اجرایی پایاب سد خداآفرین یک تا 1.5 سال می‌باشد و زارعان قطعاً از این امر سود می‌برند/س.

برچسب ها: اردبیل ، سد ، خداآفرین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.