سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان نظام پزشکی :

خود اتکایی و خودکفایی اولین خصوصیت داروسازان کشور

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت : داروسازان سه خصلت بارز دارند که خوداتکایی و خودکفایی متانت عامل رشد علم و همگرایی از جمله خصوصیات ویژه گروه داروسازی کشورهستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دکتر علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی در همایش برپایی خانه داروساز اظهار کرد: طی سال های اخیر علیرغم همه بی مهری ها به داروسازان ، همکاران این عرصه رشد خوبی داشته و شاهد تبلور این رکن در کشور بوده ایم.

وی با اشاره به این که در روز داروساز سه خصلت مهم را می توان برای داروسازان مثال زد افزود: همکاران داروساز از صنعت تا عرصه داروخانه ها حضور داشته و همیت حرفه ای و توجه به انسجام این گروه را بی بدیل نشان داده اند به طوری که طی سال های اخیر علیرغم همه سلایق به کارگرفته شده در این عرصه شاهد همگرایی و تعامل بر مجموعه داروسازی کشور بوده و خوشحالیم که همکاران داروساز این همدلی را به نمایش گذاشته اند.

وی غرور ملی برای رسیدن به خوداتکایی و خودکفایی را از دیگر خصلت های داروسازان دانست و گفت: از دیگر زمینه هایی که تبلور عزت نفس ملی بود، تلاش همه جانبه و ممتاز داروسازان در رسیدن به خودکفایی  بوده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی سعه صدر و متانت اجرایی داروسازان را خصلت سوم این گروه خواند و گفت: طی سال های اخیر با مشکلات بسیاری مواجه بودیم که متانت داروسازان موجب رشد علم داروسازی بوده است به طوری که نقش داروسازان در نظام سلامت انکارناپذیر می باشد.

دکتر زالی با اشاره به اینکه در گذشته همکاران داروساز مورد کمترین توجهات قرار می گرفتند ادامه داد: در حال حاضر هیچ اقدام درمانی بدون حضور داروسازان کامل نبوده و از این که داروسازان در حوزه درمان نقش خود را یافته اند خوشحالیم.

وی با اشاره به اینکه همکاران داروساز در مقابل هجمه ها عقب نشینی نکرده و از کیان داروسازی کشور حراست کرده اند که این مسئله مثال زدنیست اظهار کرد: شرایط سخت دارویی کشور از دیگر مواردی است که موجب نگرانی های عمیق در کشور شده ولی گروه داروسازان در شرایط سخت نیز وظایف خود را به بهترین نحو ارائه نموده و با نگاه ملی برای برون رفت از بحران ها تلاش کرده اند.

دکتر زالی با بیان این که امروزه یک داروساز فقط با نگاه قدیمی نگریسته نمی شود و از مسئولیت اجتماعی و مشارکت بالایی برخوردار است ادامه داد: در حوزه صنفی و حرفه ای داروسازی با چالش محصور شدن حق فنی داروسازان در پکیج تعرفه مواجه بودیم که موجب نگرانی را در پی داشت ولی با تلاش های صورت گرفته حق فنی داروخانه ها تحت عنوان خدمات حرفه ای داروساز در پکیج تعرفه ای آمد و این حق برای بار مجدد اعاده شد.

رئیس سازمان نظام پزشکی اظهار کرد: حضور همکاران ارزنده در هیئت مدیره شورای عالی نظام پزشکی و هیئت مدیره تهران از جمله اقدامات بسیار مناسبی است که امیدواریم در راستای حفظ حقوق داروسازان تلاش های بیشتری صورت پذیرد.

وی در پایان با بیان این که امسال در مجمع عمومی انتخابات نظام پزشکی از نظر قدر مطلق بالاترین رای متعلق به گروه داروسازی بود، خاطرنشان کرد: حضور همکاران داروساز از صنعت داروسازی تا داروخانه ها منجر به ایجاد شرایط مناسبی شده که نویدبخش روزهای روشن تر و افق های مناسب تری می باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.