سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

نخستین گام برای پیشرفت کشاورزی کرمانشاه فراهم کردن زیرساخت هاست

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: نخستین گام برای پیشرفت کشاورزی فراهم‌کردن زیرساخت‌هاست و کرمانشاه با چند وام 10 میلیون تومانی به قطب کشاورزی تبدیل نمی‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


عبدالرضا مصری گفت: وقتی برای پیشرفت کشاورزی اقدامی صورت نگیرد، صحبت از قطب کشاورزی شدن گمراه‌کننده است.

مصری افزود: قطب کشاورزی شدن براساس فراهم کردن زیرساخت‌ها امکان‌پذیر است و باید امکانات موجود را بررسی و برای تامین آب زمین‌هایی که ظرفیت آبی شدن دارند، برنامه‌ریزی کنیم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر افزایش امکانات آبیاری برای زمین‌های کشاورزی، استفاده از سیستم‌های نوین کشاورزی را از جمله اقدامات لازم برای پیشرفت بخش کشاورزی عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌توان انتظار داشت برای تبدیل شدن به قطب کشاورزی تمام سرمایه‌گذاری را مردم انجام دهند. جایی که قطب صنعتی شده، منابع بانکی و ارزی در اختیار گرفته و بزرگ‌ترین مجتمع‌های صنعتی در آن‌جا ساخته شده وگرنه مردم توان خریداری کارخانه ذوب آهن و... را نداشته‌اند.

مصری بیان داشت: کرمانشاه با چند وام 10 میلیون تومانی به قطب کشاورزی تبدیل نمی‌شود. آن‌چه در صنعت به‌عنوان زیرساخت در نظر گرفته شده، باید برای کشاورزی صورت بگیرد تا امکان تبدیل به قطب کشاورزی شدن فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه باید آب هدایت شده به اندازه اراضی استان کرمانشاه وجود داشته باشد، ادامه داد: آب باید در دسترس کشاورزان قرار بگیرد تا برنامه‌های کشت دنبال شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی قرار گرفتن محل زندگی کشاورز در محل کارش را مورد تاکید قرار داد و ارائه آموزش‌های علمی را امری مهم در راستای پیشرفت بخش کشاورزی برشمرد.

مصری تصریح کرد: باید تولید محصولات استراتژیک را بالا ببریم و لفاظی برخی مدیران در زمینه قطب کشاورزی بودن استان، غلط است و تنها با اقدامات علمی و دقیق نتیجه‌ای حاصل می‌شود./س

برچسب ها: کرمانشاه ، گام ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.