سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حقيقت‌پور در جلسه علني امروز؛

اقدامات خصمانه آمريكا عليه ملت ايران فقط به بعد از انقلاب خلاصه نمي‌شود

نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: اقدامات خصمانه آمريكا در قبال ملت ايران صرفا به بعد از انقلاب خلاصه نمي‌شود بلكه قبل از انقلاب نيز خسارات زياد مادي و معنوي به ملت ايران وارد كرده‌اند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران منصور حقيقت‌پور نماينده اردبيل، سرعين و نمين و نير و نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني امروز (سه شنبه) خانه ملت به عنوان طراح طرح دو فوريتي پيگيري حقوقي سياسي كودتاي 28 مرداد 1332 توسط دولت‌هاي آمريكا و انگليس عليه دولت ملي ايران گفت: جنايت آمريكا عليه جمهوري اسلامي صرفا به بعد از انقلاب خلاصه نمي‌شود بلكه بعد از جنگ جهاني و زماني كه آمريكا نقش جديدي در جهان پيدا كرد به آن زمان برمي‌گردد.   
 
وي افزود: اقدامات خصمانه و جنايتكارانه آمريكا در خصوص ايران باعث خسارات زياد اجتماعي، سياسي و مادي و معنوي شده است كه از جمله آن اقدامات كودتاي 28 مرداد 1332 است كه دستگاه اطلاعاتي آمريكا با همكاري سرويس جاسوسي MI6 انگليس براي براندازي حكومت ايران انجام دادند و مطابق آن 25 سال حكومت ديكتاتوري را به ملت ايران تحميل كردند.   
 
حقيقت‌پور تصريح كرد: اين حق ملت ايران است كه براي پيگيري حقوق خود اقدام كند و اخذ خسارات وارده در دستور كار قرار بگيرد و اين فضا بهترين فرصت براي مجلس است تا متجاوزان تنبيه شوند.   
 
نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اظهار داشت: در اين راستا پيشنهاد داديم هيئتي به رياست رئيس دستگاه ديپلماسي و با همكاري ساير دستگاه‌ها تشكيل و ميزان خسارات در غائله كودتاي 28 مرداد را به مجلس شوراي اسلامي گزارش كند و پس از آن موضوع در سطح بين الملل پيگيري شود.   
 
حقيقت‌پور تصريح كرد: پيشتر وزير خارجه آمريكا" مادلين آلبرايت" و اين بار نيز دستگاه اطلاعاتي آمريكا اسناد دخالت ايالت متحده را در كودتاي 28 مرداد را اصلاح كردند بنابراين لازم است اين هيئت كار خود را پيگيري كند.
انتهاي پيام/
برچسب ها: آمریکا ، کودتا ، انقلاب ، انگلیس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.