به گزارش باشگاه خبرنگاران لرستان حسین رنجبران افزود: مسیرهای دسترسی به طرحهای عمرانی مانند کارگاه طرح بختیاری، یکی از پیش نیازهای اساسی در اجرای عملیات احداث است که امکان حمل مواد اولیه، تجهیزات و سایر ملزومات طرح را فراهم میکند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 29 کیلومتر از مجموع 102 کیلومتری جاده دسترسی اصلی سد بختیاری در مسیر آزادراه خرمآباد-پل زال قرار دارد، اظهار کرد: 73 کیلومتر باقی مانده از این مسیر از مناطق صعبالعبور کوهستانی عبور میکند که در سه بخش مجزا در دست احداث است.
مهندس رنجبران اضافه کرد: در حال حاضر 60 کیلومتر از این مسیر با پیشرفت بالای 85 درصد، به مراحل پایانی خود نزدیک شده و در بخشهای دیگر نیز با در نظر گرفتن شرایط خاص و صعوبت عملیات اجرایی، از روند مناسبی برخوردار است.
مجری طرح و نیروگاه سد بختیاری گفت: سد بختیاری با راتفاع 325 متر و طول تاج 509 متر که عنوان "بلندترین سد بتنی دوقوسی جهان" را به خود اختصاص داده، در 80 کیلومتر جنوب شرقی خرمآباد و در ارتفاعات سر به فلک کشده زاگرس احداث خواهد شد و ساختگاه آن در مجاورت ایستگاه"تنگ پیچ" راهآهن سراسری قرار دارد که هشتمین ایستگاه حدفاصل مسیر دورود به اندیمشک است.
به گفته رنجبران، تاکنون برای ساخت این سد که با ظرفیت ذخیرهسازی 5 میلیارد و 200 میلیون مترمکعب، پس از سد کرخه بزرگترین دریاچه مصنوعی ذخیره آب در کشور خواهد بود، 4 میلیون و 800 هزار مترمکعب بتنریزی شده است./س