سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الميادين:

استقرار 4 ناو آمريکايي در برابر 16 ناو روسي در آبهاي نزديک به سوريه

الميادين گزارش داد: در شرايطي که مسئله استفاده از نيروهاي دريايي غربي مستقر در آبهاي مديترانه در اقدام نظامي احتمالي عليه سوريه مطرح است، مهاجمان نمي توانند توان موشکي بالاي ارتش سوريه را که تاکنون بدون استفاده باقي مانده است ناديده بگيرند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الميادين، واشنگتن که مي گويد همچنان در حال بررسي نحوه واکنش نشان دادن به استفاده احتمالي از سلاح شيميايي در سوريه است، حضور ناوگان دريايي خود را در درياي مديترانه تقويت کرده است. 

چهار ناوشکن آمريکايي شامل "رامج"، "گرافيلي"، "باري" و "مهان" در آبهاي نزديک به سوريه حضور دارند. ناوشکن مهان قرار بود به پايگاه خود در ايالت ويرجينيا بازگردد ولي فرمانده ناوگان ششم آمريکا مستقر در مديترانه به علت تشديد تنش بر سر سوريه دستور باقي ماندن اين ناوشکن را در مديترانه صادر کرد. 

انگليس نيز در چارچوب حمله نظامي احتمالي به سوريه نيروي هوايي خود را به حال آماده باش قرار داده است. 

همچنين روزنامه هاي انگليسي نوشتند احتمال دارد نيروي دريايي سلطنتي انگليس نيز در حملات احتمالي با استفاده از موشک هاي کروز به سوريه شرکت کند. 

اما نبايد حضور روسيه در درياي مديترانه را ناديده گرفت. شماري از کشتي هاي جنگي روسيه براي تامين منافع امنيتي اين کشور در مديترانه مستقر هستند و ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه درباره نحوه استفاده از اين کشتي ها تصميم مي گيرد.

هم اکنون 16 ناو روسي با سه بالگرد در مديترانه حضور دارند و مسکو در صدد است کشتي هاي ديگري شامل کشتي هاي ويژه پياده کردن نيرو و زيردريايي و کشتي هاي ضدزيردريايي و ناوهاي هواپيمابر را به همراه هزاران نيرو و تسليحات پيشرفته در مديترانه مستقر کند.

کشتي هاي روسي در چهار گروه در غرب و شرق مديترانه مستقر هستند. 

کارشناسان نظامي معتقدند توان موشکي سوريه هنوز آزموده نشده است ولي گزارش هاي مراکز تحقيقاتي غرب نشان مي دهد سوريه در اين زمينه توان گسترده اي دارد که هنوز مورد استفاده قرار نگرفته است. اين توان موشکي عاملي بازدارنده است بدون آن که دمشق مجبور به استفاده از آن باشد. 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.