سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز/

سوخت رسانی به شناورهای تجاری آبادان 33 درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه امسال، عملیات سوخت‌رسانی به شناورهای تجاری آبادان 33 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان،علی حکمت از افزایش تمایل شناورهای تجاری سایر شهرهای ساحلی به انجام فعالیت در بنادر شهرستان آبادان به دلیل رونق تجاری منطقه به عنوان دلیل اصلی افزایش سوخت رسانی به شناروهای یاد کرد.

وی افزود: این در حالی است که در عملیات سوخت رسانی به شناورهای تجاری و صيادی بندر خرمشهر شاهد کاهش 26 درصدی سوخت رسانی در مقایسه با مدت مشابه پارسال هستیم که دلیل آن نیز كم شدن بخشی از سهميه ها به دليل اعمال كنترل‌های مربوطه است.

به گفته مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه عملیات سوخت‌رسانی به شناروهای تجاری و صیادی بندر ماهشهر به ترتیب 68 درصد افزایش و دو درصد کاهش را نشان می‌دهد که گسترش فعالیت‌های تجاری شناورهای سایر شهرهای ساحلی در این بندر سبب افزایش سوخت رسانی به شناروهای تجاری و وجود تغییرات در فصول مختلف صید بدلیل شرایط جوی را موجب کاهش سوخت‌رسانی عنوان کرد و این موضوع را نیز متعارف و معمول دانست.

حکمت اظهار کرد: همچنین در مدت یاد شده ميزان مصرف فرآورده‌های نفتی در بخش فرآورده بنزين 2.4 درصد افزايش، نفت گاز 4.1 افزايش و نفت سفيد 3.12 درصد  كاهش نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه شروع مرحله دوم سفرهای تابستانی دلیل افزایش مصرف بنزین در این منطقه است، تصریح کرد: بالا رفتن حجم عملیات بانکرینگ (سوخت‌رسانی به  کشتی‌ها) نیز دلیل افزایش حدود شش برابری مصرف فرآورد نفت کوره نسبت به مدت مشابه پارسال است.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان یادآور شد: در مدت مذکور عمليات سوخت‌رسانی به هفت نيروگاه كشور حدود 28 درصد كاهش را نشان می‌دهد.

حکمت ادامه داد: با تامين به موقع و بی‌وقفه فرآورده‌های نفتی و ارسال به جايگاه‌های عرضه سوخت منطقه آبادان (شامل آبادان، خرمشهر، شادگان، ماهشهر، امیدیه) هيچگونه مشكلی در خصوص عرضه سوخت به مردم نداشته‌ایم./س 

برچسب ها: افزایش ، سوخت ، شناور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.