سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آنکارا- مسابقات والیبال قهرمانی جهان

مرحله مقدماتی با اقتدار برای ایران به پایان رسید + حاشیه ها و مصاحبه ها

تیم ملی والیبال جوانان کشورمان آخرین دیدار خود در مرحله مقدماتی را در مقابل تیم ملی مکزیک در کشور ترکیه برگزار کرد که در پایان با نتیجه 3 بر 0 به نفع ملی پوشان کشورمان به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، ترکیب تیم ملی والیبال کشورمان در دیدار مقابل مکزیک را حمید حمودی(پاسور)، جواد حسین آبادی(قطر پاسور)، میلاد عبادی پور، جواد معنوی نژاد(دریافت کننده)، امیر علی فتحعلی،سهند اله وردی(دفاع وسط) و ابوالفضل قلی پور(لیبرو) تشکیل دادند.

تیم ملی والیبال کشورمان با لباسهای قرمز در مقابل مشکی پوشان مکزیکی صف آرایی کردند.

در این دیدار "مارسین هربیک" از کشور هلند به عنوان سرداور و "نیکلای نیژنیکوف " از کشور روسیه به عنوان داور دوم حضور دارند.

تیم ملی ایران که امروز با ترکیبی متفاوت نسبت به بازیهای قبل به مصاف مکزیکیها رفته بود ست اول را شروعی طوفانی داشت و توانست وقت استراحت فنی ست اول را با امتیاز 8 بر 2 به نفع خود رقم بزنند.

بازیکنان جوانان تیم ملی والیبال مکزیک به دلیل اشتباهات فردی نتوانستند مقابل تیم ایران حرفی برای گفتن داشته باشند و وقت استراحت فنی دوم را هم با نتیجه 16 بر 12 به نفع تیم ملی کشورمان ثبت شد. پس از آن این مکزیکیها بودند که به خود آمده و نسبت به افزایش امتیازات خود اقدام کردند اما شاگردان فرهاد نفرزاده با پوئن 25 بر 20 نتیجه این ست را به خود اختصاص دادند.

در ست دوم این بازی ترکیب تیم ملی ایران دست نخورده ماند. مکزیکیها در مقابل سرویسهای هدفمند ملی پوشان کشورمان از نظر دریافت به مشکل برخورد. وقت استراحت فنی ست اول با امتیاز 8 بر 6 به نفع ملی پوشان کشورمان رقم خورد.

استفاده خوب از توپهای برگشتی از سوی بازیکنان تیم ملی ایران اجازه امتیازآوری به حریف نداد. مکزیکیها علیرغم تلاش فراوان نتوانستند از نظر امتیاز آوری نسبت به مکزیک برتری پیدا کنند و وقت استراحت فنی دوم هم با امتیاز 16 بر 15 به نفع تیم ایران ثبت شد. نتیجه نهایی این ست هم 25 بر 21 به نفع جوانان والیبالیست کشورمان به پایان رسید.

 فرهاد نفرزاده سکاندار تیم ملی والیبال جوانان کشورمان ست سوم هم ترکیب تیم ملی را تغییر نداده و به شاگردانش نشان داد که در آخرین بازی مرحله مقدماتی به عملکرد آنها اعتماد دارد. در این ست مکزیکیها که تمایلی به پایان بازی با این نتیجه نداشتند امتیازات خود را پایاپای با تیم ایران پیش می بردند. اما بازهم حریف تیم ایران نشده و وقت استراحت فنی ست سوم با نتیجه 8 بر 6 به نفع ایران رقم خورد.

مصطفی باقری پاسور تیم ملی کشورمان توانست در این ست به خوبی بازیکنان سرعتی را به کار گیرد و بر امتیازات تیم ایران افزوده شد. وقت استراحت فنی دوم نیز با امتیاز 16 بر 10 به نفع تیم ایران ثبت شد.

دریافت تیم ملی  ایران در این ست هم مانند 2 ست گذشته کم نقص بود علاوه بر آن دفاع روی تور مستحکم تیم ایران اجازه امتیازآوری به حریف را نداد و این ست هم با پوئن 25 بر 17 به نفع ملی پوشان کشورمان خاتمه یافت.

حواشی دیدار تیم های ایران و مکزیک

به دلیل 5 سته شدن دیدار تیمهای مصر و مراکش بازی تیم ملی کشورمان با تاخیر 20 دقیقه ای آغاز شد.

امروز هم ایرانیان مقیم آنکارا باحضور درسالن مسابقات تیم ملی جوانان کشورمان را مورد تشویق خود قرار دادند. به طوری که برگزار کنندگان از تشویقهای بی امان آنها در تعجب بودند.

هواداران ایرانی حاضر در سالن باشکنت آنکارا از ملی پوشان کشورمان قهرمانی در این دوره از رقابتها را خواستار بودند.

دیدارهای آخرین روز مسابقات مرحله دوم هم از سوی صدا و سیمای کشور ترکیه مورد پوشش پخش مستقیم قرار نگرفت.

طبق گفته برخی افراد دستاندرکار برگزاری این رقابتها، قرار است مسابقات از مرحله دوم مورد پوشش تلویزیونی قرار گیرد.

امروز برگزارکنندگان این دوره از مسابقات نسبت به تشکیل جلسه نشست مطبوعاتی پس از پایان بازی اقدام نکردند ومصاحبه ها در میکس زون به طوراختصاصی انجام شد.

فرداسه شنبه پنجم شهریورماه تیمها یک روزاستراحت دارند و از روزچهارشنبه هفتم مسابقات مرحله دوم آغاز خواهدشد.


کاپیتان تیم ملی مکزیک: هماهنگی بازیکنان ایرانی عالی بود

جاناتان پنسه کاپیتان تیم ملی والیبال جوانان مکزیک در گفتگوبا خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهارداشت: جوانان ایرانی بسیار قوی هستند و تمامی برنامه هایی که برای برد آنها در نظر گرفته بودیم را نقش بر آب کردند.

وی تصریح کرد: هماهنگی بازیکنان ایرانی در اجرای تاکتیکها فوق العاده بودوما هر چه کردیم نتوانستیم از آنها امتیاز برتری را بگیریم.

کاپیتان تیم ملی والیبال جوانان مکزیک افزود: تیم ایران نه تنها در این بازی عالی کار کرد بلکه در تمامی 4 بازی انجام شده تاکنون عملکرد بسیار خوب و درخشانی داشته است من مطمئن هستم ایران می تواند در مراحل بعدی هم موفق ظاهر شود.

پنسه گفت: ما برای اولین باراست که حضور در چنین تورنمنت با این سطح بالا را تجربه می کنیم. این رقابتهابسیارمهم و سنگین است وبه رشد والیبال مکزیک در آینده کمک بزرگی کند.

اکبرمحمدی: صدرنشینی روحیه تیم ایران را تقویت و حریفان را تضعیف کرد

اکبر محمدی مربی تیم ملی والیبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهارداشت: با وجود آنکه سرگروهی ما در این مرحله از مسابقات مسجل شده بود و این دیدار از حساسیت کمتری برخوردار بود اما بازیکنان با نهایت توان خود بازی کردند.

وی افزود: به نظرمن پیروزیها درخشان جوانان ایران در این مرحله بیش از هر چیز حاصل تیزهوشی و مدیریت فرهاد نفرزاده سرمربی تیم ملی است. وی امروز به نفرات ذخیره اجازه داد تا با حضور در بازی مقابل مکزیک خودنمایی کرده و عملکرد آنها را به خوبی محک زد.

مربی تیم ملی والیبال کشورمان در ادامه گفت: عملکرد بازیکنان ذخیره در این دیدار بسیار عالی بود تمامی آنها توانستند به اعتماد سرمربی خود پاسخ مثبت بدهند تا در صورتی که در بازیهای بعدی به آنها نیاز بود در ترکیب استفاده شوند.

محمدی یادآور شد: تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی رقابتهای جهانی توانست هر 4 دیدار خود را فقط با واگذاری یک ست و کسب 12 امتیاز کامل به پایان رساند. این مساله روحیه بازیکنان ایرانی را چندین برابر کرده و باعث تضعیف روحیه رقبای مراحل بعدی شده است.

وی سطح کیفی این دوره از مسابقات جهانی را بسیار بالا ارزیابی کرد، واظهارداشت: تمامی تیمهای شرکت کننده در این مسابقات جزو مدعیان هستند فقط برخی تیمها که تعدادشان از تعداد انگشتان یک دست هم تجاوز نمی کند عملکردشان در حد و اندازه های مسابقات جهانی جوانان نبود./آق

برچسب ها: والیبال ، آنکارا ، مکزیک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.