سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

تسریع در تعیین حریم رودخانه ها الزامی است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت : به منظور تسریع در تعیین حریم رودخانه های حوزه جنوب و جلوگیری از تصرف اراضی ملی اقدامات مقتضی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مجید رستمی گفت: در بارندگیهای اخیر به دلیل تغییر مسیرهایی که در رودخانه «ملنتی» از سوی برخی افراد سودجو ایجاد شده بود، خسارتهای زیادی به مردم حاشیه رودخانه وارد شده است.

وی افزود: همچنین با توجه به تأکید رئیس کل دادگستری استان کرمان مبنی بر تسریع در روند تعیین حریم رودخانههای «ملنتی»، هلیلرود و منطقه دلفارد دستور اکید در راستای انجام این مهم از سوی دادستانی صادر شده است.

رستمی تصریح کرد: تاکنون در این زمینه نیز پیگیریهای زیادی انجام شده و علاوه بر مذاکراتی که صورت گرفته، نشستی با مسئولان مربوط برگزار می‌شود تا بتوانیم از ایجاد مشکلات مشابه در آینده جلوگیری کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت تصریح کرد: با توجه به اینکه دلفارد منطقه گردشگری خوش آب و هوایی است و نیز عبور و مرور اغلب مردم از راه جاده دلفارد به سمت کرمان صورت می‌گیرد، اراضی آن ارزش زیادی پیدا کرده‌اند.

وی گفت: به همین دلیل تعدادی از افراد سودجو مبادرت به تصرف اراضی این منطقه کرده‌اند تا از این راه بتوانند به ثروتی نامشروع و غیرقانونی دست پیدا کنند.

رستمی با تأکید بر تحدید حدود اراضی ملی خاطرنشان کرد: بر همین اساس دستورهای لازم مبنی بر برخورد با این افراد، برگشت اراضی به بیت‌المال و دستگیری متصرفان غیرقانونی صادر شده است.

وی افزود: از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان و سایر دستگاههای مربوط که اراضی ملی را در اختیار دارند، خواسته شده تا در این زمینه پیگیریهای لازم را انجام دهند/س.

برچسب ها: حریم ، رودخانه ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.