سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرش سپيد زير پاي مخترع نوجوان

"فرش سپيد" سه شنبه، 5 شهريور ساعت 18:30 ميزبان بيتا پري نژاد مخترع 13 ساله ايراني مي‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي رسانه ملي؛ تهيه كننده "فرش سپيد" گفت: بيتا پري نژاد از پدري شريف و مادري مخترع متولد شده و از 6 سالگي تا امروز كه 13 سال دارد توانسته 4 اختراع را به نام خود ثبت كند.
 
مسعود ساكت اف افزود: اين نوجوان افتخارات ملي و بين المللي بسياري به دست آورده كه از آن ها مي توان به يك مدال طلا جهاني و يك مدال برنز جهاني در نمايشگاه اختراعات لندن سال 2009، رتبه سوم جشنواره جوان خوارزمي دانش آموزي در سال 1388  و  رتبه سوم كشوري در جشنواره ملي و نوآوري رياست جمهوري سال 2009  اشاره كرد.
 
به گفته وي اين  عضو بنياد ملي نخبگان رياست جمهوري در زمينه تدريس زبان انگليسي به خردسالان  فعاليت مي كند.
 
ساكت اف گفت: بيتا دستگاهي اختراع كرده كه مي تواند كار چيدن ميوه، هرس كردن درخت و چيدن خوشه هاي را انجام دهد. اين دستگاه سه‌كاره قادر است ارتفاع خود را تغيير دهد و براي چيدن ميوه‌ها نيازي نيست كه باغبان به بالاي درخت برود و در حقيقت نياز به نيروي انساني را كاهش مي‌دهد.
 
وي با اعلام اين كه مادر بيتا نيز مبدع شيوه منحصر به فرد آموزش زبان (ثبت شده در استراليا) و نيز يك فرمول شيمي است، افزود: اين برنامه در راستاي هدف اصلي برنامه يعني معرفي و پرورش استعدادهاي نوجوان توليد شده و قصد داريم با اين نوجوان درباره استعداد منحصر به فردي كه دارد صحبت كنيم.
 
"فرش سپيد" كاري از گروه نوجوان شبكه دو سيماست كه سه شنبه تا پنجشنبه هر هفته از ساعت 18:30 روي انتن تلويزيون مي رود./ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.