سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل انجمن حرفه ای صنعت بیمه:

از وزارت کشور مجوز داریم نیازی به تایید بیمه مرکزی نداریم

مدير عامل انجمن حرفه اي صنعت بيمه گفت اگر نهادهاي مدني در تنظيم مقررات بيمه اي كمك كنند،به خاطر تجربه اين نهادها،مقررات از ثبات و استحكام بيشتري برخوردار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مسعود حجاریان مدير عامل انجمن حرفه اي صنعت بيمه ، همکاری با دستگاه های دولتی از جمله بیمه مرکزی را در دستور کار انجمن حرفه ای صنعت بیمه ذکر کرد و افزود: تغییرات پی در پی مقررات مشکلات زیادی را ایجاد می کند بنابراین مقررات باید کفایت لازم را داشته باشد تا باثبات باشد.

وی از آمادگی انجمن حرفه ای صنعت بیمه برای همکاری با مسوولان درتنظیم مقررات خبر داد و یادآور شد: مشکلات ساختاری، مالی و حاکمیتی و نبود شفافیت، نهادهای مالی را با ناکارآمدی رو به رو می کند بنابراین انجمن، پایش محیط کسب و کار و شناسایی نقاط قوت و ضعف اقتصاد مالی را در بخش بیمه در دستور کار قرار داده است تا به رفع بخشی از این مشکلات کمک کند.

مدیرعامل بیمه ملت، وظیفه اصلی انجمن حرفه ای صنعت بیمه را دفاع و صیانت از کیان صنعت بیمه و کارکرد سالم و موثر آن دانست و گفت: این کارکرد فقط با رقابت سالم محقق می شود و هرگونه انحصار باعث تضعیف و تخریب آن می شود.

وی تاکید کرد: انجمن حرفه ای صنعت بیمه با هرگونه انحصاری در این صنعت مخالف است و با مسوولان در راستای رفع این انحصار، مذاکرات لازم را انجام خواهد داد.

حجاریان خاطرنشان کرد: ما در این انجمن، از هرگونه راهبری یا پیروی در صنعت بیمه اعلام انزجار می کنیم.

وی در خصوص شبهه موازی کاری این انجمن با نهادهایی همچون سندیکای بیمه گران یا پژوهشکده بیمه اظهار داشت: صنعت بیمه بسیار بزرگ است و توسعه هم یک هدف مشخص برای یک نهاد نیست بلکه نهادهای مختلف می توانند هرکدام از یک جهت به مقوله توسعه نگاه کنند.

وی اضافه کرد: پژوهشکده بیمه فقط کار پژوهشی و تحقیقاتی انجام می دهد تا بیمه مرکزی بتواند بر اساس آن تحقیقات، مقررات را تدوین کند اما خود پژوهشکده در امر تنظیم مقررات کاری انجام نمی دهد و فقط زیربنایی کار می کند ضمن این که زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است اما انجمن حرفه ای صنعت بیمه تحت نظارت وزارت کشور است و کارکرد عضوگیری دارد و نظرات و ایده های کارشناسان صنعت را دریافت می کند اما کار پژوهشی و تحقیقاتی انجام نمی دهد.

به گفته حجاریان، اعضای سندیکای بیمه گران هم شرکت های بیمه هستند که این سندیکا حامی حدود 30 عضو خود است اما انجمن، حامی هزاران فرد حرفه ای در صنعت بیمه است.

مدیرعامل بیمه ملت، یادآور شد: این در حالی است که موازی کاری در سیستم های دولتی که از بودجه دولت استفاده می کنند مذموم است نه در انجمن های غیردولتی که با هزینه مردم اداره می شوند.

وی در مورد به رسمیت شناخته شدن از سوی بیمه مرکزی اظهار داشت: این انجمن نیاز به رسمیت شناخته شدن از سوی بیمه مرکزی ندارد در عین حال رییس کل بیمه مرکزی، ما را به ادامه کار تشویق کرده است.

حجاریان افزود: رسمیت انجمن حرفه ای صنعت بیمه را وزیر کشور تعیین می کند و لوح رسمیت آن را نیز اعطا کرده است البته تعدادی از مدیران و کارکنان بیمه مرکزی، عضو انجمن هستند.

وی انجمن را دارای دو نوع عضو رسمی و غیررسمی خواند و گفت: موسسان انجمن با افراد باسابقه و متخصص صنعت بیمه تماس گرفته و از آنان برای عضویت دعوت کرده اند و تاکنون نیز بیش از 50 نفر از حرفه ای های این صنعت، به انجمن پیوسته اند ضمن این که جوانان تحصیلکرده در رشته های مرتبط با صنعت بیمه با داشتن سابقه مفید می توانند به عضویت غیررسمی انجمن درآیند.

حجاریان حق عضویت اعضای رسمی را یک میلیون تومان و اعضای غیررسمی را 500 هزار تومان در سال ذکر کرد و گفت: فعلا هزینه های انجمن از محل این حق عضویت و همچنین حمایت مالی شرکت های بیمه تامین می شود.
 
وی، اعطای گواهینامه صلاحیت حرفه ای از طریق ارزیابی تک تک متقاضیان را در پنج سطح مقدماتی، عمومی، تخصصی، حرفه ای و فوق حرفه ای از برنامه های آینده انجمن حرفه ای صنعت بیمه خواند و اظهار داشت: برپایی سمینارهای تخصصی با حضور متخصصان و افراد حرفه ای صنعت بیمه با هدف بررسی دانش بیمه ای در محیط ایران و بومی سازی آن با توجه به شرایط کشور از دیگر برنامه های آتی انجمن است.

به گفته وی، برپایی اجلاس سالانه با حضور متخصصان صنعت بیمه، سیاستگزاران و بیمه گزاران بزرگ کشور همچنین مسوولان نهادهای بیمه ای نیز در دستور کار انجمن حرفه ای صنعت بیمه قرار دارد تا بدین ترتیب صدای صنعت بیمه به گوش جامعه و سایر صنایع برسد.
 
انتهاي پيام/

برچسب ها: بیمه ، تجارت ، مجوز ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.