سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موزه دايناسورها در آرژانتين

موزه علوم طبيعي آرژانتين به مناسبت دويست و يکمين سالگرد تاسيس براي اولين بار سنگواره هاي موجودات مربوط به هشتاد ميليون سال را پيش به نمايش گذاشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، پروفسور «فرناندو نواس» Fernando Novas رئيس گروه تحقيقاتي اين دايناسورها و عضو کميسيون تحقيقات علمي و کاربردي آرژانتين «کونيست» Conicet در بوئنوس آيرس با بيان اينکه  آرژانتين غني ترين نقطه زمين از نظر سنگواره دايناسورها است، افزود: اين موجودات ميليون ها سال پيش خشکي هاي کره زمين را در اختيار داشتند به همان ترتيب درياها و اقيانوس ها هم انباشته از موجودات ديگري بوده که مهمترين مجموعه آن را ما در آرژانتين کشف کرديم و حالا براي اولين بار در اينجا به نمايش عموم گذاشتيم.

اين موجودات به تدريج طي تقريبا دو قرن توسط دانشمندان آرژانتين کشف و به جامعه علمي جهان معرفي شده و اعتباري ويژه براي اين کشور فراهم کرده است. همين اعتبار موجب دعوت آنها براي فعاليت مشترک با ديگر کشورهاي جهان شده است. 

پروفسور نواس گفت: حفاري و بيرون کشيدن فسيل از ميان صخره ها بخشي از فعاليت علمي ما است که علاوه بر قطب جنوب و امريکاي جنوبي در کشورهاي قاره افريقا هم دنبال کرديم و اخيرا براي کار مشترک علمي به هند و چين هم دعوت شديم و بسيار مشتاقيم که با دانشمندان ايراني هم کارهاي مشترک انجام داده يا تبادل علمي داشته باشيم.

کونيست سازمان تحقيقات دولتي اين کشور است که در سطح بين المللي اعتبار ويژه اي دارد.
 
اعتبار جهاني دانشمندان آرژانتين در زمينه تحقيقات علمي و کاربردي شناخته شده است و کسب پنج جايزه نوبل علمي ان را اثبات مي کند. تحقيقات انان خصوصا در زمينه کشاورزي دامپروري پزشکي و برنامه هاي صلح اميز اتمي در جهان مشهور است./ي2
برچسب ها: موزه ، دایناسور ، آرژانتین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.