سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روستا‌آزاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مسائل دانشگاه علامه در فضای منطقی و قانونی رسيدگي شود

"رئيس دانشگاه صنعتي شريف" رسيدگي به هر موضوعی فضای منطقی، علمی و قانونی خودش را طلب مي‌کند، گفت: پرداختن به مسئله دانشگاه علامه طباطبايي توسط وزارت علوم از بی‌اعتباري مسائل فرهنگی و علمی در کشور جلوگيري خواهد کرد.

رضا روستاآزاد در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با انتقاد از حاشيه‌هاي به وجود آمده در مورد اتفاقات اخیر دانشگاه علامه طباطبایی اظهارداشت: رسيدگي به هر موضوعی فضای منطقی، علمی و قانونی خودش را می‌طلبد و اگر مسائلي که در زير مجموعه‌ وزارتخانه‌هاي مختلف رخ مي‌دهد توسط آن‌ها سريع پوشش‌دهي و رسيدگي شود، فضایي آرام، معتدل و علمی بر جامعه حاکم خواهد شد.

وي با تاکید بر اینکه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم مسئول مستقيم رسيدگي به اين‌گونه اتفاقات هستند، بيان داشت: در ارتباط با مسائل به وجود آمده توسط رئیس دانشگاه علامه طباطبايي و یا هر سمت ديگري در حوزه دانشگاه، وظيفه وزارت علوم است که با ارایه اطلاعیه و بیانیه در رسانه‌ها با شفاف‌سازي اجازه این گونه اتفاقات را ندهد.

روستاآزاد رسيدگي به اين قبيل اتفاقات در دانشگاه را توسط کمیته و بازرسی‌های مرتبط در جلوگيري از ايجاد ناراحتي در دانشگاه موثر خواند و افزود: ارائه  توضيحات، مستندات از سوي فرد مورد نظر و بررسي آن در محيطي کاملا منطقی و عالمانه و همچنين اعلام راي عادلانه بايد با این‌گونه موضوعات برخورد کرد تا محیط علمی دچار حاشیه و تشنج نشود.

رئيس دانشگاه صنعتي شريف انتشار این‌گونه مسائل در رسانه‌ها را موجب جنگ روانی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: پرداختن به این قبيل مسائل در رسانه‌هایی که هیچ گونه مسئولیتی را تقبل نمی‌کنند، مسلما به بی‌اعتباري مسائل فرهنگی و علمی کشور را دامن مي‌زند و باید یک مکان به عنوان مرجع صالحه، اینگونه موارد را بررسی و حل و فصل کند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دانشگاه ، علامه ، منطق ، علمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.