سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ميرفخرايي به باشگاه خبرنگاران خبر داد؛

محموله 200 میلیون دلاری دارو در راه ایران

دبیر انجمن تولیدکنندگان گیاهان دارویی کشور با بيان اينكه در حال حاضر مشکل اصلی ورود دارو به کشور تحریم‌هاي بانکی است، گفت: یک کشتی حامل محموله 200 میلیون دلاری دارو به سمت ایران در حال حرکت است.

دکتر میرفخرایی دبیر انجمن تولیدکنندگان گیاهان دارویی کشور در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به كمبود برخي داروها و مشكلات ايجاد شده براي بيماران در كشور اظهار داشت: تنها دلیل مشکلات و کمبود‌های دارویی کشور، تحریم‌هاست .

وی ادامه داد: در حال حاضر کشور ما از سوی بانک‌های خارجی تحریم شده و لذا وقتی نمی‌شود پول را به حساب کمپانی‌های خارجی حواله کرد مسلما دارویی وارد کشور نمی‌شود؛ راه حل این مشکل بزرگ هم رفع تحریم‌های بانکی و تعامل بیشتر با دیگر کشورهاست.

دبیر انجمن تولیدکنندگان گیاهان دارویی کشور همچنين افزود: زمانی که نمی‌توانیم دارو را وارد کنیم، افرادی با استفاده از رایزنی با کمپانی‌ها، دارو را بصورت قاچاق و غیر قانونی و با قیمت‌های سرسام ‌آور و کاذب وارد کشور می‌کنند كه این خود بزرگترین مشکل مصرف‌کنندگان دارو در کشور است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر وضعیت گمرکی دارو نسبت به چند ماه گذشته بهتر شده ولی گمرک تفاوت ارز وارداتی در ماه‌های اخير را حتماً از واردکننده‌ها اخذ می‌کند.

ميرفخرايي همچنين در پاسخ به سوال ديگر باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه كدام ارگان بايد مشکلات دارویی مردم را پیگیري کند، توضیح داد: متولی پیگیری مشکلات دارویی در کشور، وزارت بهداشت و سازمان غذا دارو بوده و در حال حاضر رئیس جدید سازمان غذا و دارو منصوب شده و تا چند روز آینده فعالیت خود را بطور مستقیم شروع خواهد کرد.

میر فخرایی در پایان خاطرنشان كرد: یک کشتی که محموله 200 میلیون دلاری دارو حمل می‌کند به سمت ایران در حال حرکت است و در چند روز آینده این محموله دارویی وارد کشور می‌شود و باید گفت که این خود گشایش و راه حلی برای مشکل دارویی کشور است./س

برچسب ها: دارو ، داروساز ، تحریم ، محموله
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.