سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

توسعه گردشگری رونق اقتصادی روستاها را به همراه دارد

مدیر مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، توسعه گردشگری را از عوامل رونق اقتصاد روستاها عنوان کرد و گفت: توسعه این صنعت، از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری می کند.

مهرداد قدیمی در دیدار از روند اجرای پروژه های عمرانی روستایی مناطق محروم استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بیشتر روستاهای کشور قابلیت جذب گردشگر و گردشگری را دارند، اظهار داشت: باید با توسعه گردشگری روستایی اقتصاد پایدار را به روستاییان هدیه کرد تا حاشیه نشینی و مهاجرت روستائیان به شهر متوقف شود.
وی افزود: صنعت گردشگری به دلیل ایجاد شغل و توزیع متناسب مشاغل بین اقشار جامعه در پرکردن خلاء ناشی از تک بعدی بودن اقتصاد روستایی ها و بیکاری فصلی که عامل مهاجرت جمعیت از روستا است، نقش مهم ایفا می کند.
قدیمی تصریح کرد: دهیاران نیز باید استعدادها و ظرفیت های روستاها را شناسایی کرده و روستا را به یک بنگاه اقتصادی درآمد زا برای تامین نیازهای خود و حیات شهر ها تبدیل کنند.
مدیر مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: وضعیت اجرای پروژه های آبرسانی، گازرسانی، برق رسانی، بهداشتی، راه روستایی، مسکونی، طرح های هادی روستایی و ورزشی استان چهارمحال و بختیاری مطلوب است ولی برای سرعت بخشی اجرای این طرح ها به اعتبارات بیشتری نیاز است.
وی افزود: در سال های گذشته توزیع اعتبارات مناطق محروم کشور در مرکز توسعه روستایی کشور انجام می شد ولی این اختیار به شورای برنامه ریزی استان ها واگذار شده و انتظار می رود در استان ها برای محرومیت زدایی مناطق روستایی اعتبارات بیشتری اختصاص یابد./س
برچسب ها: توسعه ، گردشگری ، روستاها
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.