سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تنوع شغلي دامداران راهي براي حفظ مراتع

با توجه به تمرکز فعاليت دامداران و مراتع در 6 ماه نخست سال با ايجاد تنوع فعاليت کشاورزي در تمام فصول سال مي توان مراتع را حفظ کرد.

حسين اسکندري کارشناس مراتع داري در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به شرايط حساس مراتع امروز و لزوم حفظ مراتع گفت: در حال حاضر يکي از مهمترين چالش هاي پيش روي ضبط مراتع دام مازاد است که بايد کنترل شود.

وي گفت: وجود دام مازاد و هجوم آن به سمت مزارع به دليل عدم تنوع دامداران است که ايجاد تنوع شغلي اين گروه نقش بسزايي در حفظ مراتع دارد.

اين کارشناس فعاليت فصلي دامداران را فرصت مناسبي براي تنوع توليد دامداران دانست و ادامه داد: اوج و فعاليت دامداران و استفاده از مراتع در 6 ماه نخست سال است که اگر فعاليت کشاورزي براي دامداران در فصول ديگر سال برنامه ريزي شود مي توان مراتع را براي نسل هاي آينده حفظ کرد.

اسکندري با اشاره به فعالتيهاي کشاورزي را براي دامداران اظهار داشت: توليد يگان هاي دارويي، توليد گياهان سازگار در فصول سرد سال افزايش تعداد خوشه هاي توليد و پرورش قارچ و ماهي از جمله فعاليتهايي است که همگام سازي ان با دامداري سبب مديريت بهينه منابع مي شود.

وي تاکيد کرد: نحوه استفاده و حف مراتع در راستاي دامداري پايدار نياز به فرهنگ سازي دارد که اين مهم بايد در دستور کار وزارت جهاد قرار گيرد.

اسکندري خاطرنشان کرد: حفظ حريم مراتع نياز به تجديد نظر دارد که با بهره گيري از gis و بازديد ميداني از مناطق حساس کشور بايد اين کار در راستاي توسعه مراتع صورت گيرد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: تنوع ، مراتع ، دام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.