سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمایش تابلوی پیکاسو در موزه جهان نما

تابلوی "اثر دست هنرمند"، از پابلو پیکاسو، که چندی پیش جهت انجام عملیات حفاظت و مرمت از معرض دید خارج شده بود بعد از اتمام عملیات مجدد در موزه جهان نمای مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران به نمایش گذاشته شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وبه نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، این اثر که با تکنیک مرکب روی کاغذ خلق شده است در ابعاد 60*76 سانتی متر بوده و در سالن اصلی موزه جهان نما در معرض دید قرار گرفته است.

پابلو پیکاسو نقاش، پیکره ساز، طراح، چاپگر و سفالگر اسپانیایی از مهم ترین هنرمندان قرن بیستم به شمار می‌رود که در زمان کوتاهی همه دستاوردهای هنر ربع آخر قرن نوزدهم را در کارش تجربه کرد.

وی بعد از طراحی‌های دوره جوانی که دور از هرگونه رونگاری و نتیجه مشاهده موضوع‌های انتخابی بود، بر اثر تجربه تجسمی به وسیله مداد، ذغال و یا مرکب و قلم به کار چاپ و لیتوگرافی پرداخت.

شایان ذکر است موزه جهان نما یکی از موزه های مجموعه فرهنگی-تاریخی نیاوران است که كلكسيوني از آثار هنري اهدايي يا خريداري شده ايراني و خارجي در دوران پهلوی را با دو معيار تنوع و نفاست آثار هنري و همچنين گسترة زماني خلق آن ها در خود جای داده است.

در این موزه آفرينه هايي كه هزاران سال با يكديگر اختلاف سن دارند، آثاري از تمدن هاي تاريخي سيلك، موشيكا، حاشيه نيل و خاور دور، در كنار آثاري از نام آوران هنر معاصر جهان همچون آمادئو موديلياني، پابلو پيكاسو، پل گوگن، كاميل پيسارو، لوئي والتا، ادگار دگا، خوان ميرو، آگوست رنوار، سالوادور دالي، مارك شاگال، آلبرتو جاكومتي، اندي وارهول و پيشگامان هنر نوگراي ايران همچون حسين زنده رودي، پرويز تناولي، بهمن محصص، پرويز كلانتري، مسعود عربشاهي، سهراب سپهري، ژازه طباطبايي، ناصر اويسي، منوچهر يكتايي، پروانه اعتمادي و غیره در معرض دید قرار دارند./ي2
برچسب ها: نمایش ، تابلو ، پیکاسو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.