سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رييس هيئت داوران مسابقات صنعت چاپ كشور:

صنعت چاپ پيشرفت لازم را نداشته است

"رضا رضايي" با اشاره به نبود پيشرفت در صنعت چاپ كشور، گفت: صنعت چاپ پشتوانه پيشرفت ديگر صنايع كشور است.

"رضا رضايي" رييس هيئت داوران مسابقات صنعت چاپ كشور در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران، در خصوص كيفيت صنعت چاپ كشور گفت: از آنجا كه متولي صنعت چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است و اين وزارتخانه ديدگاه تخصصي و نظارتش بر صنعت چاپ كشور نديده‌ايم.

وي ادامه داد: با توجه به نقش و جايگاه مهم اين صنعت كه تمامي صنايع با پشتوانه اين صنعت به رشد و نوآوري رسيده است ولي خود اين صنعت هنوز نتوانسته پا به پاي ديگر صنايع خود را به رشد و پيشرفت برساند. 

"رضايي" عنوان كرد: با توجه به تغييرات مديريتي در سال گذشته و امسال كه در سال حماسه اقتصادي ناميده شده ديدگاه‌هاي بسيار مفيد و سازنده‌اي در عرصه چاپ و رسيدن به توسعه پايدار در صنعت چاپ داده شد و اين نقش مؤثري در پيشرفت اين صنعت عظيم در كشور داشته باشد. اگر صنعت چاپ را جدي نگيريم ديگر صنايع پيشرفتي نخواهد داشت و در كل كشور از نظر توليد به مرحله ايستايي خواهد رسيد. 

وي افزود: امروزه دنيا و تمام توليدات از قبيل چاپ فلزي، چاپ سلولزي، چاپ پليمري و بسته‌بندي‌هاي چاپي و ... به گونه‌اي در زمينه توليد زيرمجموعه‌اي از صنعت چاپ محسوب و بي‌نياز از اين صنعت نيستند. 

"رضايي" با اشاره به استفاده از طرح‌هاي ايراني و داخلي بر روي بسته‌بندي‌ها و توليدات چاپي عنوان كرد: با توجه به غناي فرهنگي كشورمان بهتر است كه در بسته‌بندي‌هاي چاپي و توليداتمان از طرح‌هاي ايراني استفاده كنيم چرا كه استفاده از منابع فرهنگي خودمان ما را در جهان موفق‌تر از استفاده كپي‌هاي وارداتي مي‌كند. 

رييس هيئت داوران مسابقات صنعت چاپ كشور در پايان خاطر نشان كرد: آرزو داريم كه تصاويري كه بعد از اين در روي محصولات چاپي ارائه مي‌كنيم به قدري جاذبه داشته باشد كه دنيا در مقابل اين خلاقيت توليدي ما حرفي براي گفتن نداشته باشد چرا كه در دهكده جهاني هر كه توانمندتر باشد برنده است./ي2

برچسب ها: صنعت ، چاپ ، رضا رضایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.