سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

سپاه و بسیج توانسته‌اند مطالبات قانون را به خوبی برآورده کنند

جانشین فرماندهی سپاه استانی امام رضا(ع) گفت: سپاه و بسیج توانسته‌اند مطالبات قانون را به خوبی برآورده کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،سردار سرتیپ دوم پاسدار سیدهاشم غیاثی در مراسم تودیع و معارفه فرماندهی و مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج نیشابور در فرهنگ‌سرای سیمرغ این شهر، افزود:    هر چه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی می‌گذرد بهتر و بیشتر پی به برکت این حرکت امام راحل می‌بریم.

وی اظهار داشت: بعضی می‌خواستند کارکرد بسیج را در حوزه نظامی محدود کنند اما این اشتباه است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در حالی که 44 درصد از فرمایشات امام راحل به‌عنوان بنیانگذار بسیج خطاب به بسیجیان در حوزه مسائل نظامی بوده، 56 درصد از فرمایشات مذکور حوزه اخلاقی، تربیتی، سازندگی بیان شده که همه در قالب ماموریت بسیج پیش‌بینی شده است.

غیاثی با اشاره به اینکه دکترین نظامی سپاه در پنج محور تعریف شده است، اضافه کرد: بسیج در عرصه‌های غیر نظامی هم می‌تواند نقش بی‌بدیلی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه بسیج ظرفیت قابل ملاحظه‌ای می‌تواند داشته باشد، تاکید کرد: هر کسی بتواند از ظرفیت بسیج استفاده کند، در مسیر اهدافی که پیش‌بینی کرده می‌تواند موفق باشد.

این مقام نظامی با اشاره به اینکه بالغ بر 9 هزار رده مقاومت اعم از کانون‌‌های متخصصان تا 21 قشر بسیج در سطح خراسان رضوی ساماندهی شده‌اند، تاکید کرد: بسیج به‌دلیل انعطافی که برخلاف نیروهای نظامی و انتظامی دارد می‌تواند متناسب با نیاز انقلاب آرایش بگیرد.

غیاثی با اشاره به اینکه نیشابور رتبه سوم تعامل و مشارکت مردمی را در ساخت سالن‌های چند منظوره بسیج داشته است، توضیح داد: محدودیتی برای استفاده از سالن‌های چند منظوره نداریم تا انرژی نوجوانان و جوانان زیر نظر بسیج فعالیت ورزشی، فرهنگی و اجتماعی داشته باشند.

وی  از مسئولان ادارات و نهادها تقاضا کرد در حوزه‌های معنوی و پشتیبانی، بسیج را حمایت کنند./س

 


برچسب ها: سپاه ، بسیج ، مطالبات ، قانون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.