سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

حوزه تغذیه‌ کننده نیازهای فرهنگی و دینی دولت است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تعامل واقعی دولت با حوزه باید دارای این اساس باشد که حوزه تغذیه‌کننده نیازهای فرهنگی و دینی دولت است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام محمود عبداللهی با اشاره به انتظار حوزه از دولت اظهار کرد: مبنای انقلاب، اسلام و دین بوده و اساس انقلاب و نظام ما فرهنگ دینی و اسلامی است بنابراین مسئولان و متولیان اداره جامعه باید تلاش کنند تا مبنا و اساس همه حرکت‌ها و مدیریت‌های آنها اسلام و دین باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر مسئولان برای اقتصاد تلاش می‌‌کنند، باید اقدام آنها بر مبنای دین باشد، بنابراین نباید کسانی عهده‌دار مسئولیت شوند که اصولا سکولاری فکر می‌کنند و اسلام را جدای از دین و دین را جدای از اقتصاد می‌دانند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: باید توجه لازم صورت گیرد تا مسائل اقتصادی و ارتباطات خارجی بر اساس اسلام و دین پایه‌گذاری شود.

وی یادآور شد: همه نهادهای اجتماعی باید در روابط خارجی بر عزت‌مداری و اقتدارگرایی تکیه کنند و توسعه و تلاش برای گسترش اقتصاد همراه با عدالت دینی برای همه اقشار جامعه صورت گیرد.

عبداللهی عنوان داشت: لازم است بایدها و نبایدهای دینی، ارزش‌های فکری و دینی توسعه پیدا کند تا جامعه ارتقای فرهنگی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: تعامل واقعی دولت با حوزه باید دارای این اساس باشد که حوزه تغذیه کننده نیازهای فرهنگی و دینی دولت است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان داشت: همان‌طوری که مقام معظم رهبری فرمودند باید پیوسته نقاط مثبت‌ دولت گذشته را تایید کرد و نواقص آن را کاهش دهیم تا دولت و نظامی روبه تکامل رقم زده شود./س

برچسب ها: قم ، حوزه ، نیاز ، فرهنگی ، دینی ، دولت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.