سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/ از سوی پایگاه حوزه؛

ویژه نامه شهیدان رجایی و باهنر منتشر شد

از سوی پایگاه اطلاع رسانی حوزه «hawzah.net» ویژه نامه شهیدان رجایی و باهنر به روی اینترنت قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، در آستانه سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه اقدام به انتشار ویژه نامه شهیدان رجایی و باهنر کرد.

در این ویژه نامه که در بخش مفاخر و اندیمشندان اسلامی این پایگاه منتشر شده است نمایه‌های مختلفی درباره ابعاد زندگی شهیدان رجایی و باهنر ارائه شده است.

در بخش زندگینامه این ویژه نامه زندگینامه و نحوه شهادت شهیدان رجایی و باهنر مورد بررسی قرار گرفته است.

همچنین در بخش ویژگیهای اخلاقی شهیدان باهنر و رجایی مطالبی با عناوین، شیدائیان شهادت (یادی از شهیدان رجایی و باهنر)، درسی از شهید رجایی و کجایند مردان بی ادعا ارائه شده است.

همچنین در این دانشنامه به معرفی نرم افزارهای شهید رجایی و شهید باهنر پرداخته شده است.

در بخشی از این ویژه نامه آمده است: امام خمینی رحمه‏الله به مناسبت شهادت شهیدان رجایی و باهنر فرمودند «ملتی که قیام کرده است در مقابل همه قدرت‏های عالم، ملتی که برای اسلام قیام کرده است، برای خدا قیام کرده است، برای پیشرفت احکام قیام کرده است، این ملت را با ترور نمی‏شود عقب راند؛ گرچه خود واقعه و خود این افرادی که شهید شده‏اند، در نظر همه ما عزیز و ارجمندند. آقای رجایی و آقای باهنر هر دو شهیدی هستند که با هم در جبهه‏‌های نبرد با قدرت‏های فاسد هم جنگ و هم رزم بودند. مرحوم رجایی به من گفتند که من بیست سال است که با آقای باهنر همراه بودم و خدا خواست که با هم از این دنیا به سوی او هجرت کنند».

مقام معظم رهبری یک‏ سال بعد از شهادت مظلومانه رجایی و باهنر، در مورد ارزیابی این حادثه می‏فرماید «ما امروز از این حادثه درس می‏گیریم که ضد انقلاب برای پیشبرد اهداف خودش، حاضر است چهره‏هایی به قداست رجایی و باهنر را به آن شکل فجیع نابود کند. ما می‏فهمیم که ضد انقلاب با چهره‏های منافقانه‏ای حاضر است در همه جا و حتی اتاق کار شهید رجایی نفوذ کند و به این وسیله جنایتی را انجام دهد؛ در صورتی که شهید با همه زیرکی و هوشیاری او را نشناسد و چهره منافقانه او را نتواند تشخیص دهد. ما این حادثه را در تاریخ گذاشتیم اما یک بایگانی بسته و متروک نیست، بلکه هر لحظه در مقابل چشم ماست و باید از آن عبرت بگیریم و همچنان که بارها گفتیم خودمان را برای سرنوشت افتخارآمیز و غرورآمیز این دو شهید عزیز آماده کنیم»./س

برچسب ها: قم ، ویژه ، نامه ، هفته ، دولت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.