سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

افزایش اعتبارات پروژه های سد سازی جنوب استان اردبیل

نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی از افزایش اعتبارات پروژه های سد سازی جنوب استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / جلیل جعفری بنه افزود: بدلیل کمبود اعتبار کار عملیات اجرایی دو پروژه سد سازی بزرگ در شهرستان های خلخال و کوثر کاملا متوقف شده بود.

وی گفت: با تخصیص 170 میلیارد ریال اعتبار به سد گیوی در شهرستان کوثر و 40 میلیارد ریال به سد بفراجرد در شهرستان خلخال از محل اعتبارات ملی و فروش اوراق مشارکت عملیات اجرایی این دو سد شتاب گرفته و در صورت تکمیل و بهره برداری جاده خلخال فیروزآباد به عنوان راه جایگزین سد گیوی این سد در آینده نزدیک آبگیری می شود.

نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی افزود: عملیات اجرایی سد خانقاه بفراجرد خلخال نیز که با هدف تامین آب آشامیدنی شهر خلخال و روستاهای جوار این شهر اجرا می شود با بکارگیری پیمانکار جدید و تخصیص اعتبارت ویژه هم اکنون از پیشرفت قابل توجهی برخوردار بوده و پیش بینی می شود آبگیری این سد تا پایان امسال صورت بگیرد.

جعفری بنه خلخال گفت: با تکمیل و بهره برداری از این دو سد تحول بزرگی در توسعه صنعت گردشگری و نیز تامین آب آشامیدنی شهرهای خلخال و گیوی و آب زراعی هزاران هکتار از اراضی کشاورزی منطقه جنوب استان تامین و بخشی از مشکل اشتغال مردم جنوب استان حل خواهد شد.

وی همچنین از آغاز فعالیت آموزشکده فنی و مهندسی خلخال از مهرماه امسال در شهر خلخال خبر داد و افزود: این مرکز
اولین آموزشکده فنی و حرفه ای خلخال است که با هدف جذب هنرجویان فارغ التحصیل هنرستان های خلخال ایجاد
می شود و انتظار می رود با افزایش رشته های تحصیلی در این آموزشکده در سال های آینده شاهد ارتقای سطح علمی منطقه باشیم/س  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.