سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حزب برلوسکني تهديد به کناره گيري کرد

اعضاي حزب راست ميانه سيلويو برلوسکني نخست وزير پيشين ايتاليا هشدار دادند در صورتي که متحدان چپ ميانه آنها در دولت ائتلافي به اخراج برلوسکني از پارلمان راي دهند، از دولت کناره گيري خواهند کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگـزاري رويترز، کارشناسان سياسي در اين باره اعلام کردند رابطه ميان حزب مردم آزادي برلوسکني و حزب دموکراتيک انريکو لتا نخست وزير ايتاليا در آستانه راي گيري در خصوص اخراج برلوسکني از پارلمان به نقطه جدايي بسيار نزديک شده است. علت انجام اين راي گيري که ماه آينده برگزار خواهد شد، تخلفات مالياتي برلوسکني است که در دادگاه به اثبات رسيده است.

ساندرو بوندي از اعضاي حزب مردم آزادي در اين باره گفت: در صورتي که حزب دموکراتيک به اخراج برلوسکني راي دهد و رئيس جمهور جيورجيو ناپوليتانو اعلام کند ديگر اکثريت معتبري  در اين کشور وجود ندارد، برگزاري انتخابات زودهنگام گريز ناپذير خواهد بود.

بوندي که از متحدان نزديک برلوسکني شمرده مي شود دراين باره گفت حزب مردم آزادي طي نشستهاي خود به توافق رسيده است در صورتي که برلوسکني سمت خود را به عنوان سناتور از دست بدهد، وزراي خود را از کابينه برکنار کند.

لتا پيشتر در خصوص آسيبهايي که انحلال دولت ائتلافي ايتاليا بر اقتصاد اين کشور مي تواند داشته باشد هشدار داده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.