سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

18 هزار ریال عوارض فقط برای 30 کیلومتر

فرماندار شهرستان پردیس درمورد مبلغ غیر منطقی عوارضی آزاد راه تهران- پردیس، خواستار تجدید نظر در نرخ عوارض خودروهای عبوری از این آزاد راه شد.

ˈایرج بیگدلوˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن تاکید کرد: نرخ 18 هزار ریالی عوارض این مسیر عادلانه نیست و باید مورد بازنگری قرار گیرد.

وی گفت: مبلغ 18 هزار ریالی عوارض آزاد راه پردیس ناعادلانه است و تاکنون پیگیری ها، مکاتبات و مکالمات زیادی در این باره با مسؤولان فرادستی انجام شده است.

وی بطور نمونه با اشاره به مبلغ فقط سه هزار ریالی عوارضی اتوبان تهران- قم، اظهارکرد: طول این اتوبان 35 کیلومتر است، در حالی که آزاد راه تهران- پردیس 25 کیلومتر طول دارد که 15 کیلومتر آن توسط شهروندان این شهر مورد استفاده قرار می گیرد.

بیگدلو با اشاره به وجود تونل ها، پل ها و سایر بناهایی که بر مبلغ عوارضی این آزادراه تاثیرگذار بوده، تصریح کرد: اگر می خواهیم مبالغ هزینه کرد شرکت های خصوصی دست اندرکار ابنیه این آزادراه را مستهلک کنیم، نباید به مردم فشار وارد شود.

وی خاطرنشان کرد: می توان با طولانی تر کردن مدت زمان دریافت عوارض، شرایط بهتری را برای شهروندان پردیسی رقم زد.

فرماندار شهرستان پردیس مجدداً تاکید کرد: عادلانه نیست که مردم این شهر علاوه بر هزینه بنزین، گاز، استهلاک خودروها و . . . روزانه فقط 36 هزار ریال صرف پرداخت عوارض آزاد راه کنند.

وی ادامه داد: از وزیر محترم مسکن و شهرسازی انتظار می رود از طریق کمیسیون های مربوطه بخصوص کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در این راستا به یاری شهرستان پردیس بشتابد.

بیگدلو همچنین به کارت های صادر شده برای برخی شهروندان به منظور عبور از آزاد راه اشاره کرد و گفت: تعداد کمی از شهروندان در سال های گذشته موفق به ثبت نام و دریافت این کارت ها شدند که هم اینک باطل شده و قابلیت شارژ مجدد ندارد.

وی تصریح کرد: از آن زمان تاکنون، افراد جدید زیادی در پردیس مستقر شده و زندگی می کنند که در این صورت، داشتن این کارت ها از سوی عده ای اندک، تبعیض و جفایی در حق بقیه مردم خواهد بود.

شرکت آزاد راه تهران پردیس در اسفند ماه سال 1379 به منظور احداث، نگهداری و بهره برداری از آزاد راه تهران پردیس با سرمایه گذاری بانک مسکن (40%)، شرکت عمران شهر جدید پردیس(22.5%) و سازمان توسعه راههای ایران (37.5%) به ثبت رسید و در حال حاضر این شرکت با 30 کیلومتر آزاد راه درآمد های هنگفتی برای خود قائل است./س



برچسب ها: عوارض ، پردیس ، آزاد راه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.