سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعزام تروریست به سوریه از زندانهاي عربي !

دولت عربی بسیاری از زندانیان خطرناک و اعدامی خود را بعنوان تروریست برای مبارزه علیه دولت سوریه به این کشور اعزام می کند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الاخباریه ؛  شماري از کشورهاي عرب حاشيه خليج فارس زندانيان القاعده را مشروط بر آنکه براي جنگ به سوريه بروند؛ آزاد کرده اند.

اين شبکه خاطر نشان کرد روزنامه اتريشي «در اشتاندارد» در گزارشي فاش کرد صدها نفر از اعضاي شبکه القاعده با همکاري دستگاههاي اطلاعاتي چند کشور در منطقه در ماههاي اخير از زندانهاي عراق ، پاکستان، ليبي و عربستان سعودي فرار کردند تا به جبهه النصره در سوريه کمک کنند.

اين شبکه در ادامه اين مطلب افزود؛ فرار اعضاي القاعده از زندانهاي مذکور در ماههاي اخير در شرايط خطرناک و مشکوکي انجام شده است و گمان مي رود دستگاههاي اطلاعاتي منطقه براي کمک به جبهه النصره در سوريه و قرار دادن آن تحت سيطره برخي کشورهاي منطقه، اقدام به اين کار کرده اند.اين گروههاي مسلح دستورات خود را از شبکه هاي اطلاعاتي منطقه دريافت مي کنند تا به سوريه بيايند و عمليات تخريب کارانه انجام دهند بنابراين انفجارهاي بغداد و بيروت به وسيله اين گروهها صورت گرفته است.

اين شبکه خاطر نشان کرد هزاران نفر از تروريست هاي شبکه القاعده در سالهاي اخير از زندانهاي عربي متواري شدند و از طريق کشورهايي نظير لبنان، ترکيه، اردن و عراق وارد سوريه شدند.

گفتني است صدها نفر از زندانيان تندرو اعضاي شبکه القاعده از زندانهاي «التاجي» و«ابوغريب» نزديک بغداد فرار کردند و بعد از چند روز شماري ديگر از آنها از زنداني در پاکستان متواري شدند و اين نشان از اين دارد که دستگاههاي اطلاعاتي چند کشور در منطقه به فرار صدها  عنصر القاعده از اين زندانها با هدف تقويت گروههاي وابسته به القاعده در سوريه کمک کرده اند.
برچسب ها: تروریست ، سوریه ، اعزام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.