سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طاهري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دو نفر از کميسيون فرهنگي براي عضويت در قرارگاه جنگ نرم و کارگروه ساماندهي تعطيلات رسمي کشور انتخاب شدند

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز کميسيون آقايان "سيد مرتضي حسيني" و "جمشيد جعفرپور" براي عضويت در قرارگاه جنگ نرم و کارگروه ساماندهي تعطيلات رسمي کشور انتخاب شدند.

"حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری"  نماينده مردم گرگان و آق‌قلا در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به جلسه امروز (يکشنبه، 3 شهريور) کمیسیون اظهار داشت: در جلسه امروز بعد از بیان اخبار فرهنگی کشور قرار شد که در خصوص قرارگاه فرهنگی جنگ نرم یک نفر از اعضای کمیسیون معرفی شود که "سیدمرتضی حسینی" نماینده مردم قزوین به عنوان نماینده کمیسیون فرهنگی برای عضویت در این قرارگاه انتخاب شدند.
 
سخنگوي کميسيون فرهنگي ادامه داد: همچنين "جمشید جعفرپور" نماینده مردم لارستان در مجلس، از سوی اين کمیسیون برای عضویت در کارگروه ویژه بررسی طرح ساماندهی تعطیلات رسمی کشور انتخاب شد. 
 
وي افزود: طرحی در خصوص ساماندهی مسائل فرهنگی در سواحل شمالی کشور به کمیسیون ارجاع شده بود و طراحان در جلسه کمیسیون حضور پیدا کردند، اما به دلیل اینکه طرح خود را مکتوب به کمیسیون نیاورده بودند، قرار شد که طرح مکتوب به کمیسیون ارائه شود.
 
نماينده گرگان با اشاره به طرح الزام دولت به عمل متقابل در مقابل کشورها و سازمان‌هایی که از فعالیت رسانه‌های ایرانی جلوگیری می‌کنند، گفت: این طرح بنا بود که در کمیسیون فرهنگی به عنوان کمیسیون اصلی بررسی شود، لذا امروز مسئولانی از وزارتخانه‌های ارشاد، امور خارجه و ارتباطات و صداوسیما و مرکز پژوهش‌های مجلس در کمیسیون فرهنگی حضور پیدا کردند و بحث مفصلی در مورد آن صورت گرفت. 
 
طاهري اضافه کرد: جمع‌بندی بررسی طرح الزام دولت به عمل متقابل در مقابل کشورها و سازمان‌هایی که از فعالیت‌ رسانه‌های ایرانی جلوگیری می‌کنند این شد که این اقدام کشورهای غربی خلاف حقوق بشر و آزادی بیان است و ظلم مسلم به کشور ما محسوب می‌شود. لذا قرار شد برای تکمیل بحث‌های کارشناسی بررسی این طرح ادامه یابد و نظرات کارشناسان ذیربط گرفته شود تا جلسات بعدی این بحث تکمیل شود.
 
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه امروز کمیسیون وضعیت ورود تبلیغات غربی در نوشت‌افزارها و لوازم‌التحریر و همچنین عروسک و اسباب‌بازی کودکان بحثی مطرح شد و گفته شد که دو تا سه مرکز بر این موضوع فعالیت می‌کنند. لذا قرار شد کارگروه ارشاد و تبلیغات از مسئولان این مراکز دعوت کند تا در مورد کنترل فضای لوازم‌التحریر و اسباب‌بازی‌ها ساماندهی بهتری صورت گیرد، تا شاهد ورود تبلیغات غربی که سازوکاری با ارزش‌ها و اعتقادات ما ندارند، نباشیم.
 
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.