سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتصاب رئيس جديد شوراي امنيت ملي رژيم صهيونيستي

دفتر نخست وزير رژيم صهيونيستي اعلام کرد کابينه اين رژيم "يوسي کوهن" معاون سازمان جاسوسي موساد را به عنوان مشاور امنيت ملي و رئيس شوراي امنيت ملي رژيم صهيونيستي منصوب کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ دفتر بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل اعلام کرد: «کابينه به اتفاق آرا يوسي کوهن را به عنوان مشاور امنيت ملي و رئيس شوراي امنيت ملي تاييد کرد».

دفتر نتانياهو در بيانيه‌اي اعلام کرد کوهن 52 ساله که متولد بيت‌المقدس است، «30 سال تجربه در سمت‌هاي اطلاعاتي و عملياتي مختلف در اين حوزه و همچنين در پست‌هاي اداري» در موساد دارد.بر اساس اين بيانيه، «کوهن (در دوران فعاليتش) اطلاعات قابل توجهي در زمينه مديريت شبکه‌هاي بزرگ و در عرصه بين‌المللي و تجربه زيادي در تشکيلات امنيتي و سياسي اسرائيل کسب کرده است».بنابر اعلام پايگاه اينترنتي شوراي امنيت ملي اسرائيل، اين نهاد «تريبوني براي کارکنان دولت و نخست وزير به منظور رايزني در خصوص مسائل امنيت ملي است».

رئيس اين سازمان به‌طور مستقيم به نخست وزير اسرائيل گزارش مي‌دهد و وظايفش شامل «مسئوليت براي فعاليت‌هاي اداره مبارزه با تروريسم» است. اطلاعات چندان ديگري در خصوص کوهن در دست نيست؛ فردي که فعاليت‌هايش در موساد پوشيده در هاله‌اي از ابهام است.رسانه‌هاي اسرائيل گزارش داده‌اند کوهن بيشتر دوران فعاليت حرفه‌اي خود را صرف جذب نيرو کرده است.

روزنامه هاآرتص که منتقد نتانياهو است، اين انتصاب را «عجيب» خواند و اين پرسش را مطرح کرد آيا کوهن که «يک جاسوس زيرک» است، مهارت‌ها و تجربه لازم را براي نظارت بر مسائلي همچون فرايند صلح خاورميانه دارد يا خير.دفتر نخست وزير اسرائيل اعلام کرد کوهن در ماه‌هاي آينده جانشين يعاکوف اميدرور رئيس شوراي امنيت ملي مي شود که به مدت دو سال و نيم اين سمت را در اختيار داشت.
برچسب ها: رییس ، امنیت ، منصوب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.