سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

خروج چوبهای بلوط آلوده به سوسکهای چوبخوار از منطقه دشت برم فارس

مدیر کل منابع طبیعی استان فارس از خروج درختان بلوط آلوده به سوسکهای چوبخوار در منطقه دشت برم کازرون در فارس خبر داد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، کاظم بردبار گفت: با توجه به بارشهای پارسال در استان فارس وضعیت جنگلهای دشت برم که یکی از جنگلهای مهم کشور است بهبود یافت.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته بیان کرد: طی مدت اخیر اقدامات زیادی از سوی این اداره کل برای مهار آفت سوسکهای چوبخوار و دیگر آفات در این منطقه انجام شد به گونه ای که حمله سوسکهای چوبخوار به این جنگلها مهار شد.

وی با بیان اینکه پارسال مهار خشکیدگی این جنگلهای بلوط در دستور کار قرار گرفت، افزود: در این راستا مرکز مانیتورینگ که یک آزمایشگاه است در اداره کل منابع طبیعی استان فارس فعال شد و به دنبال آن نمونه هایی از آفات در این جنگلها جمع آوری و برای آزمایش به این آزمایشگاه آورده شد.

مدیر کل منابع طبیعی استان فارس با بیان اینکه طی چند سال گذشته سوسکهای چوبخوار به بلوط های منطقه خسارتهای زیادی وارد کردند، ادامه داد: حدود 400 هکتار از بلوط های دشت برم مورد آسیب سوسکهای چوبخوار قرار گرفتند و حدود دو هزار هکتار نیز در معرض آسیب بودند که در این راستا تدابیری اتخاذ شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت دشت برم بهبود پیدا کرده، ادامه داد: در حال حاضر طرحهایی برای جلوگیری از گسترش این آفت در دستور کار است که در این رابطه می توان به خروج چوبهای آلوده از منطقه اشاره کرد.

بردبار گفت: علاوه بر این کاشت نهال و جنگل کاری در منطقه دشت برم نیز در دستور کار است./س

برچسب ها: بلوط ، دشت ، برم ، فارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.