سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/ مدیر حوزه های علمیه کشور:

مقوله کنترل جمعیت به صورت علمی و دینی بررسی شود

مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: مقوله کنترل جمعیت باید به صورت علمی و دینی بررسی شود.

آیت اله سیدهاشم حسینی بوشهری، در دوره آموزشی سبک زندگی اسلامی در جمع مربیان و معاونان پرورشی مدارس استان چهارمحال و بختیاری در دانشگاه شهرکرد افزود: باید برنامه ریزی اصولی در زمینه مباحث جمعیتی در کشور صورت گیرد.
وی گفت: در چند سال اخیر با سیاست های که در زمینه کنترل جمعیت در کشور اجرا شده، شاهد افرایش متوسط سن افراد جامعه و پیرشدن جمعیت هستیم که این پدید محدودیت هایی را برای کشور ایجاد می کند.
آیت اله حسینی بوشهری افزود: سیاست ها وقوانین کنترل جمعیت در کشور تا سال 71 قابل قبول بوده و بعد از آن نیاز به اصلاح داشته است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: پایین بودن جمعیت جوان که از ویژگی هایی همچون نشاط ، انرژی، ابتکار، خلاقیت و استعداد بهره مند هستند، باعث می شود که در آینده  نه چندان دور کشور دچار بحران نیروی جوان شده و روند پیشرفت کشور با مشکل مواجه شود.
وی اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یک اصل مهم در دین اسلام است که باید در جامعه اسلامی و سبک زندگی اسلامی برای اجرای آن در جامعه فرهنگ سازی شود.
دوره آموزشی سبک زندگی اسلامی برای مربیان و معاونان پرورشی مدارس استان چهارمحال و بختیاری به مدت چهار روز از دوم تا پنجم شهریورماه در سالن شهید آوینی دانشکده کشاورزی دانشگاه شهرکرد برگزار شد.
سلسله نشست های طرح تقویت مبانی اعتقادی وشبهه زدایی دینی با رویکرد سبک زندگی اسلامی به مدت یک ماه از سوی نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) در حال برگزاری است./س
برچسب ها: کنترل ، جمعیت ، دینی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.