سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/ امام جمعه موقت قم:

حوزه های علمیه تهدیدات سبک زندگی اسلامی را آسیب شناسی کنند

عضو مجلس خبرگان رهبری و مدیر حوزه های علمیه کشور تاکید کرد: حوزه های علمیه تهدیدات پیش روی سبک زندگی اسلامی را آسیب شناسی کنند.

آیت اله سید هاشم حسینی بوشهری، در سیزدهمین شب از سلسله نشست های طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی با رویکرد سبک زندگی اسلامی در مصلای بزرگ امام خمینی (ه)شهرکرد افزود: حوزه های علمیه با تشکیل کارگروه های کارشناسی این آسیب ها را رصد کنند.
وی تاکید کرد: فقها و مراجع دینی نیز برای رفع این آسیبها فتوا بدهند و آثار و راهکارهای برای ترویج سبک زندگی اسلامی را منتشر کنند.
آیت اله حسینی بوشهری گفت: کتاب مفاتیح الحیات اثر آیت اله جوادی آملی هم اکنون 160 بار تجدید چاپ شده است و این کتاب در ارائه مولفه های سبک زندگی اسلامی یک کلید راه گشاست.
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: متاسفانه آنچه به عنوان سبک زندگی کنونی مصرف می شود، مخلوطی از فرهنگ ها مختلف است و این نوع سبک زندگی تهدید کننده است.
وی گفت: امر به معروف و نهی از منکر به میز و دفتر کار نیاز خلاصه شود،بلکه این فریضه باید در همه سطوح جامعه تحقق یابد.
آیت اله حسینی بوشهری افزود: باید از آمران به معروف و ناهیان از منکر در جامعه حمایت شود و امران به معروف نیز نباید شتاب زده عمل کنند.
عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: در سبک زندگی اسلامی، کسب روزی حلال یک اصل است و باید از مباحث فقهی در مسائل اقتصادی بهره گرفت.
طرح بزرگ تقویت مبانی دینی و شبهه زدایی دینی با رویکرد سبک زندگی اسلامی، از سوی نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد به مدت یک ماه با حضور اندیشمندان حوزه و دانشگاه در این استان در حال برگزاری است/س.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.