سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد 53 درصدي توليد سيگار طي 5 ماهه نخست امسال

مديرعامل شركت دخانيات ايران گفت:طي 5 ماهه نخست امسال توليد سيگار نسبت به مدت مشابه خود رشد53 درصدي داشته است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبكه اطلاع رساني توليد وتجارت ايران (شاتا)؛« معصوم نجفيان» در پنجمين نشست مديران مجتمع هاي توليدي با اعلام اين خبر، افزود: برند باارزش ترين دارايي يك شركت است و ما تلاش خواهيم كرد ضمن حفظ و اعتبار برند شركت، بازار مصرف را با توليدات كيفي تامين نماييم.

به گفته نجفيان؛ امروزه برند تبديل به يكي از با ارزش ترين دارايي هاي شركتها شده است، بطوريكه در برآورد ارزش ويژه شركتها، ارزش برند به عنوان يك عامل مهم در نظر گرفته مي شود.

مديرعامل شركت دخانيات ايران درادامه تصريح كرد : اين درجه اهميت به موجب نقش بسيار حياتي برند در انتخاب هاي خريد مشتريان از گروههاي كالايي مختلف است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت:  توليد رسمي تيراسليم مشكي  در مجتمع تهران اين محصول را رقيبي سرسخت براي محصولات مشابه خارجي است.

به گفته نجفيان؛ بازار مصرف داخل يك واقعيت است و بايد با ارتقا كمي و كيفي محصول و توليد بر اساس آخرين استانداردهاي روز دنيا از مضرات آن بكاهيم چه بسا اعتقاد دارم كه تحت هر عنوان سيگار كالايي مضر است و براي سلامتي زيانبار است.

وي ورود صنعت دخانيات كشور رابه توليد سيگار با فناوري نانو حركتي بسيار مهم  در راستاي ارتقاي كيفيت توليدات داخل است و گفت : يكي از آمارهايي كه در كشورمان همه ساله بر ميزان آن افزوده مي‌شود قاچاق سيگار است كه علاوه بر تبعات منفي و زيان باري كه در بحث سلامت و بهداشت جامعه دارد در عرصه فعاليتهاي اقتصادي نيز به شدت مخرب و مسموم است.

نجفيان تصريحح كرد : با توليد و ارتقاء كمي و كيفي محصول با فناوري نانو در صدد بستر سازي و ايجاد ظرفيت هاي جديد توليدي باشيم تا بتوانيم با تكيه بر الگوها و فناوري هاي نوين توليدي در ارتقاء صنعت دخانيات و مبارزه با پديده قاچاق نقش اساسي و محوري را ايفا كنيم.

وي توليد سيگار تيراسليم مشكي  و بهمن سوپر اسليم مشكي  و توليد سيگار با فناوري نانو در مازندران را گامي در راستاي صادرات محصولات ايراني دانست و گفت : خوشبختانه شركت دخانيات نيز وارد قلمرو علمي كارآمد در توليد سيگار شده كه مي تواند نقش بزرگي رادر مبارزه با قاچاق كالاي دخاني داشته باشد در واقع توسعه توليد محصولات دخاني با فناوري نانو مي تواند ضمن گسترش تجارت خارجي صنعت دخانيات كشورو متنوع سازي بازارهاي هدف  سيگار ايراني بر اساس استانداردهاي روز دنيا تاثير به سزايي در مقابله با پديده قاچاق داشته باشد .

نجفيان در خصوص وضعيت كشاورزي دخانيات نيز گفت : كشت توتون جهت توليد محصولات دخاني با تاكيد بر ارتقاء سطح كيفي و كمي به منظور تامين نياز توتون كارخانجات سيگارت سازي و امر صادرات و با هدف افزايش سهم مصرف توتونهاي داخلي در توليد سيگارتهاي داخلي نيازهاي اساسي است كه خوشبختانه در برخي استانها بويژه استان گلستان و كردستان به صورت چشمگيري انجام شده است .

وي در خصوص اين مطلب گفت : انجام اين امر با رويكرد ارتقاء كيفي محصول توليدي ، از خروج بيهوده ارز و مصرف كالاي قاچاق جلوگيري مي نمايد كه البته اين مهم با عنايت و پشتيباني مسئولين مربوطه ، قابل عملياتي شدن مي باشد.

نجفيان در خصوص صادرات كالاي دخاني و بازارهاي هدف گفت : شركت دخانيات ايران از طريق تدوين سياست‌هاي اقتصادي خود به ويژه در بخش صادرات، منطبق با موقعيت خود بازار هدف را تعريف و توانسته است با رقابت پذيري با رقبا ، توانايي خود را براي افزايش سهم بازار مصرف داخل و ايجاد و تقويت سهم خود در بازارهاي بين‌المللي تعريف و اجرايي نمايد كه در همين راستا صادرات سيگار آغاز شده است .

به گفته نجفيان؛افتتاح دفتر فروش تنباكوي زرد طلايي در لبنان و صادرات سيگار به كشورهاي همجوار كه كارهاي اوليه آن انجام پذيرفته است .

وي در خصوص راه اندازي خطوط توليد سيگار در سقز تاكيد كرد : با راه اندازي خطوط توليد سيگار در سقز با دو برند وارد بازار مصرف عراق خواهيم شد و سقز مي تواند به عنوان يك سكوي صادراتي نقش مهمي را در امر صادرات ايفا نمايد .

مدير عامل شركت دخانيات ايران يادآور شد: براي راه اندازي خطوط توليد سيگار در دخانيات شهرستان سقز اهتمام جدي انجام گرفته است زيرا دخانيات سقز مي تواند در كنار تامين نياز داخل ، در بحث صادرات نيز امكان خوبي براي پيشرفت را ايجاد نمايد .

وي تصريح كرد :‌خطوط توليد سيگار را از كشور چين وارد ودر اولين فرصت اين خطوط راه اندازي خواهند شد خوشبختانه مطالعات و تحقيقات بازاريابي در خصوص بازار مصرف محصولات دخاني عراق صورت گرفته و درصدد هستيم تا با برنامه ريزي دو برند توليدي دخانيات سقز را وارد بازار مصرف عراق شويم .

نجفيان با اعلام حضور مقامات عاليرتبه كشور كرواسي در مراسم افتتاحيه خطوط توليد سيگار مشترك با كمپانيTDR  كرواسي  تاكيد كرد : توليدات اين مجتمع با فناوري نانو در كشور انجام خواهد شد كه مي تواند در راستاي صادرات كالاي دخاني به كشورهاي همجوار استانهاي شمالي بسيار تاثير گذار باشد .

انتهاي پيام/
برچسب ها: تولید ، سیگار ، دخانیات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.