سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمدي خواستار شد

توجه ویژه به قشر جوان/ جایگزینی تفکر نهج البلاغه به جای تفکر ماکیاولی

"عضو تبيين مواضع بسيج دانشجويي" گفت: اگر بجای اندیشه ماکیاولی تفکر نشات گرفته از نهج البلاغه را در کشور حاکم کنیم، قطعا شاهد پیشرفت‌های عظیمی در حوزه علم و تحقق آرمان‌های انقلاب و اسلام خواهیم بود.

صادق احمدی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اينکه در کنار گفتمان اقتصادی، بحث علمی شدن فضای دانشگاه‌ يکي از نیازهاي  همیشگی جامعه امروز است، اظهار داشت: با توجه به غني بودن فرهنگ ايراني_ اسلامي از منابعی همچون نهج‌البلاغه، قرآن و کتب تاریخی، می‌توانیم با استفاده از این منابع و اصلاح نظریات غربي که در کتاب‌هاي دانشگاهي وارد شده، سطح علمي را در کشور ارتقا دهيم.

احمدی به تسلط دنیای غرب بر حوزه‌های مختلف علوم اشاره کرد و گفت: تسلط فرهنگ و علوم غربي بر جوامع امروزي موجب تضعیف روحیه اندیشمندان در خصوص تولید علم شده است.

اين فعال دانشجويي ظرفیت‌ ایران را در زمینه تولید علم بسيار غني دانست و تصريح کرد: برای تسلط افکار اسلامی بر جهان لازم است فضای علمی موجود در کشور متحول و زمینه‌های شکوفایی استعدادهای برتر در زمینه مختلف علوم فراهم شود.

وی افزود: اگر بجای اندیشه ماکیاولی تفکري نشات گرفته از نهج البلاغه را در کشور حاکم شود، قطعا شاهد پیشرفت‌های عظیمی در حوزه علم و تحقق آرمان‌های انقلاب و اسلام که چیزی جز عدالت نیست، خواهیم بود.

عضو تبيين مواضع بسيج دانشجويي با تاکید بر اینکه دانشگاهيان نباید فریب رسانه‌های غربی را بخورند، خاطرنشان کرد: نگاه دانشگاهیان به مسائل روز جامعه و دنيا باید واقع بینانه، عمیق و منطبق بر قرآن باشد و دانشگاه‌ زمانی می‌تواند به نقش آفرینی مثبت در عرصه علم دست یابد که توجه ویژه‌ای به قشر جوان با قدرت فکری بالا داشته باشد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: احمدی ، علم ، آرمان ، ماکیاول
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.