سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

افزایش 14 درصدی ورود مسافران از گمرکات اردبیل

مدیرکل گمرکات استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 407 هزار نفر به صورت زمینی و هوایی از گمرکات استان اردبیل وارد کشورمان شده‌اند که این رقم 14 درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / علی اصغر عباس‌زاده اظهار داشت: صادرات چمدانی از طریق گمرک بیله‌سوار نیز از نظر ارزش تقریباً 2 میلیون دلار بوده است که این میزان صادرات تنها یک درصد نسبت به پارسال در همین مدت افزایش نشان می‌دهد.

وی گفت: این افزایش به دلیل بالا بودن تردد مسافران خارجی از طریق گمرک زمینی بیله‌سوار بوده است که این ورود به شدت افزایش یافته است.

مدیرکل گمرکات استان اردبیل همچنین افزود:‌ از نظر ترانزیت با توجه به اینکه گمرک بیله‌سوار یک گمرک بین‌المللی در امر ترانزیت محسوب می‌شود، در چهار ماه اول امسال نزدیک به 227 هزار تن کالا به ارزش 384 میلیون دلار ترانزیت شده است.

عباس‌زاده گفت: از این میزان کالای ترانزیت شده از نظر وزن 77 درصد و از نظر ارزش 37 درصد در قیاس با مدت مشابه پارسال رشد نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: پارسال واردات خودرو بسیار مطلوب بوده است و با توجه به سیاست دولت در محدودیت ثبت سفارش و عدم صدور مجوز امسال خودروی سواری وارداتی نداشتیم.

عباس زاده در ادامه در خصوص احداث بیمارستان تخصصی در گمرک بیله‌سوار نیز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه 80 تا 90 درصد مسافران ورودی از کشور آذربایجان برای درمان به این استان می‌آیند اگر این بیمارستان اجرایی و عملیاتی شود به یقین در افزایش مسافرت‌ها و حوزه توریسم‌درمانی قادر خواهیم بود کارهای زیر‌بنایی موثری را به انجام برسانیم/س.

برچسب ها: اردبیل ، ورود ، مسافران ، از ، گمرک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.