سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

در،ساربوک سقف کلاس‌های دو مدرسه ابتدایی در حال فرو ریختن است

رییس شورای اسلامی ساربوک گفت: مدرسه پسرانه ابتدایی ابوبکر ساربوک به‌عنوان قدیمی‌ترین مدرسه بخش که جز مدارس فرسوده به ثبت رسیده در شرایط نامطلوبی قرار دارد و همچنان از این مدرسه استفاده می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، 

نورمحمد ریسی اظهار داشت: این فضای آموزشی هنوز ماه مهر نرسیده این روزها حال و روز چندان خوبی ندارد و سقف کلاس‌های این مدرسه تاریخی در حال فرو ریختن است.

وی با اشاره به وضعیت تاسف‌بار مدرسه شهر ساربوک ازتوابع شهرستان قصرقند اظهار داشت: این مدرسه هم‌اكنون وضعیت بسیار نامناسبی دارد و امكانات این مدرسه برای ادامه تحصیل فرزندان این شهر بسیار غیراستاندارد و نامناسب است و همه را نگران كرده است.

وی افزود: بدون اغراق همه ما نگران هستیم كه روزی سقف این مدرسه بر سر دانش‌آموزان معصوم آن فرو ریخته و فاجعه‌ای بزرگ و ناگوار برای شهرستان و استان به بار بیاید.

وی گفت: همزمان با نزدیک شدن به مهرماه و آغاز سال تحصیلی کسی از وجود مدارس فرسوده با قدمت بالای 70 سال حرفی نزده و هشداری نداده است.

ریسی در ارتباط با پیگیری‌های به عمل آمده برای ترمیم و باسازی مدرسه تازه ساخت راهنمایی و ابندایی دخترانه که دو سالی است به بهانه تعمیر و بازسازی سقف آن تخریب شده و به حال خودشان رها شده بیان داشت: 2 سال است که تمام امور مدرسه از قبیل بازسازی و تجهیز در تعهدات پیمانکار بوده، ولی تاكنون نه از سوی پیمانکار و نه از سوی اداره آموزش و پرورش منطقه اقدام جدی در این زمینه صورت نگرفته است.

ریسی در ادامه افزود: دانش‌آموزان ابتدایی دارای روحیه‌ای بسیار لطیف و ظریف هستند و درس خواندن در چنین فضایی قطعاً شادابی آنها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و انتظار داریم كه به زودی و با تدابیر شایسته مسئولان شاهد تعمیر و بازسازی این مدرسه باشیم.

وی افزود: با توجه به این كه كشورمان در همه زمینه‌ها پیشرفت قابل توجهی كرده است، انتظار چنین وضعی در این شهر را نداریم و به نظر می‌رسد در هیچ كدام از شهرهای دورافتاده استان و شهرستان شاهد چنین وضعی نباشیم.

ریسی تصریح كرد: ساربوک با مركز شهرستان قصرقند فاصله بسیار كمی دارد و از مسئولان ارشد شهرستان می‌خواهیم كه این مورد را پیگیری بیشتری كنند.

رییس شورای اسلامی ساربوک در ادامه گفت: امیدوار هستیم كه مسئولان استان و شهرستان پیش از این كه اتفاق ناگواری برای دانش‌آموزان این مدرسه بیفتد فكری به حال آن‌ بكنند و اگر اتفاق ناگواری بیفتد و كسی آسیب ببیند، پشیمانی دردی را دوا نمی‌كند. ‌طی چند روز گذشته، مردم شهر ساربوک از وضعیت هر دو مدرسه این شهر به شدت گلایه كرده‌اند و خواستار رسیدگی به وضعیت این مدارس شده‌اند./س

برچسب ها: سابورک ، فروریختن ، سقف ، کلاس ، درس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.