سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

راه اندازی دستگاه شتاب‌دهنده خطی سرطان در اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: به زودی شاهد راه‌اندازی دستگاه شتاب‌دهنده خطی سرطان با هدف درمان بیماران سرطانی در استان اردبیل می‌شویم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ فرهاد پورفرضی دیروز در نشست با جمعی از پزشکان اردبیلی اظهار داشت: بیش از 800 میلیون تومان اعتبار سالانه‌‌مان که به رغم این اعتبارات محدود ما شاهد خرید تجهیزات و امکانات به ارزش 20 میلیارد تومان در چهار سال گذشته بودیم.

وی از حمایت‌های جدی در قالب واردات برخی از دستگاه‌ها و تجهیزات مدرن خبر داد و گفت: ما برای اولین بار قادر شدیم تا دستگاه‌های جدید رادیولوژی دیجیتالی، سی.آر و دستگاه شتاب‌دهنده خطی درمان سرطان را وارد استان اردبیل کنیم که به زودی شاهد راه‌اندازی این دستگاه در استان می‌باشیم.

پورفرضی با بیان اینکه در سطح خاورمیانه تنها کشور ایران و ترکیه صاحب این دستگاه است و در ایران نیز بعد از آستان قدس رضوی، استان اردبیل موفق به خرید این دستگاه به ارزش سه میلیون دلار با ارز مرجع شده است، خاطر نشان کرد: امیدواریم با بهره‌برداری آنها شاهد ارائه خدمات و سرویس ویژه به بیماران سرطانی باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل همچنین از تکمیل زیرساخت‌های مهم در حوزه بهداشت و درمان خبر داد و افزود: از مهم‌ترین این زیرساخت‌ها می‌توان تکمیل 520 خانه بهداشت روستایی، 102 مرکز بهداشت شهری و 37 پایگاه اورژانس را در سال‌های اخیر نام برد که این چرخه کامل‌تر شده است/س.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.