سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تاكيد كرد

اثبات "غيرقابل اعتماد بودن" آمريکا با تجربه مصر/ سلاح هسته‌اي جايگاهي در استراتژي دفاعي ما ندارد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تجربه مصر بار دیگر جهان‌بینی دقیق انقلاب اسلامی ایران را مبنی بر غیرقابل اعتماد بودن آمریکا ثابت کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علاء‌الدین بروجردی نماینده مردم بروجرد در مجلس در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز یکشنبه سوم شهریور‌ ماه ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: حجت‌الاسلام و‌المسلمین دکتر روحاني و وزرای دولت یازدهم بايد دین خود را به ملت بزرگ ایران ادا کنند و حماسه اقتصادی را بعنوان مهمترین هدف کنونی نظام محقق سازند.

وی افزود: باید شکر‌گذار نعمت جمهوری اسلامی ایران باشیم که در اقیانوس پر‌تلاطم بحران‌های متعدد در منطقه با تدابیر داهیانه مقام معظم رهبری، ضمن حفظ اصول و مواضع انقلاب اسلامی مقابل زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی و در رأس آنها آمریکای جنایتکار ایستادگی کرده و روز به روز قدم‌های بلند‌تری در جهت تحقق اهداف نظام و منافع ملی برمی‌دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: در سالها و بخصوص روزهای اخیر شاهد پیشرفت‌های زیادی در عرصه‌های علمی و بویژه ورزشی بوده‌ایم که موجی از رضایت و غرور ملی را رقم زده است.

بروجردی با اشاره به تحولات مصر تصریح کرد: تجربه مصر بار دیگر جهان‌بینی دقیق انقلاب اسلامی ایران را مبنی بر غیرقابل اعتماد بودن آمریکا ثابت کرد.

وی افزود: اگر انقلاب مصر از روز اول به جای پا نهادن در کجراهه آمریکا و همپیمانان منطقه‌ای‌اش، از تجارب جمهوری اسلامی ایران و رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب بهره می‌گرفت امروز جای مبارک و مرسی عوض نمی‌شد و این ضرر هنگفت متوجه ملت مصر نمی‌گشت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی اضافه کرد: راهبرد آمریکا و رژیم صهیونیستی، درگیر‌کردن کشورهای اسلامی در جنگ داخلی و کشتار مسلمانان به دست خود آنهاست که نمونه بارز آن در سوریه است که تفکر منحط تکفیری به نام اسلام، مسلمان‌کشی کرده و از سلاح شیمیایی استفاده می‌کند و پیروان دیگر ادیان الهی نیز از دست آنها در امان نیستند و این جنایت‌های اخیر امنیت لبنان را مورد تهدید قرار داده است.‌

بروجردی اضافه کرد: کشورهای اسلامی باید هرچه سریعتر خود را از دام آمریکایی- صهیونیستی برهانند و سلاح‌هایشان را برای دفاع از خود و مقابله با دشمنان متجاوز نشانه روند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی اظهار داشت: نمایندگان کنگره آمریکا باید بخوبی بدانند که تأثیر تحریم‌ها هیچ‌گونه خللی در اراده ملت ایران ایجاد نخواهد کرد همانطور که با حضور خود انتخابات زیباترین جلوه‌های دموکراسی و مردم‌سالاری را به نمایش گذاشتند.

وی افزود: متأسفانه دورغ بزرگ حرکت جمهوری اسلامی ایران به سوی ساخت سلاح هسته‌ای آنقدر تکرار شده است که به باور نمایندگان کنگره آمريکا تبدیل گشته است.

بروجردی تصریح کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران در این زمینه بسیار شفاف و صادقانه است، ما مخالف جدی سلاح هسته‌ای هستیم و این سلاح هیچ جایگاهی در استراتژی دفاعی کشورمان ندارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: اگر نمایندگان کنگره آمریکا نگران بمب هسته‌ای هستند باید به سراغ رژیم صهیونیستی بروند که هیچ تعهد بین‌المللی ندارد و با بیش از 200 کلاهک هسته‌ای امنیت خاورمیانه و جهان را تهدید می‌کند.

بروجردی اظهار داشت: از وزیر امور خارجه کشورمان انتظار می‌رود در عرصه مذاکرات هسته‌ای از منافع ملی جمهوری اسلامی ایران قاطعانه دفاع کند.  

وی افزود: خط قرمز ما سلاح هسته‌ای است و آن را کاملا قبول داریم و مادون این خط براساس نیازهای خود باید به فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای خویش ادامه دهیم.

نماینده مردم بروجرد ادامه داد: توجه ویژه به گسترش همکاری‌ها، بهره‌گیری از ظرفیت جنبش عدم تعهد که ریاست آن با کشورمان است و همچنين تقویت روابط با همسایگان از ضرورت‌های عرصه سیاست خارجی است.

بروجردی افزود: ما نیز در مجلس شورای اسلامی با یک دیپلماسی فعال پارلمانی وزارت خارجه و وزیر مربوطه را یاری خواهیم کرد.

نماینده مردم بروجرد در بخش پاياني نطق خود گفت: بروجرد شهر فرزانگان و استعدادهای درخشان است و لرستان استانی است که شش هزار و سیصد شهید و 16 هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که یک چهارم آن سهم بروجرد است.

وی افزود: این استان با داشتن 13 و نیم میلیارد مترمکعب آب روان فاقد حتی یک سد فعال است و نرخ بیکاری این استان در صدر جدول بیکاری استان‌هاست.

بروجردی تصریح کرد: سالها از مصوبه راه اندازی فرودگاه و خط آهن بروجرد می‌گذرد اما هنوز در مراحل اولیه اجرایی قرار دارد.

وی در پایان خطاب به رئیس جمهور و دولت یازدهم خاطرنشان کرد: به داد استان لرستان و بروجرد برسید و رفع کاستی‌های موجود را در اولویت خویش قرار دهید.
انتهای پیام/                               

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.