سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيشترين مهارت ارتباطي، مهارت تکلم است!

يکي از مهارتهاي ارتباطي بشر مهارت تکلم است و همين مهارت تحت تاثير و کارکرد موقعيت‌هاي گوناگون قرار دارد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، ابراهيمي‌مقدم روان‌‍شناس گفت: وقتي فردي احساسات و عواطف خود را با فرد ديگري در ميان مي‌گذارد قصد خالي کردن افکار خود را دارد به اين دليل که به شما اعتماد دارد با شما به راحتي گفتگو مي‌کند.
وي افزود: عده‌اي از افراد جامعه در برقراري ارتباط دچار مشکل‌هاي زيادي هستند و اين مشکل تنها در بين موجودات انسان‌ها داراي پرتکس پيچيده و متفاوت است و به همين دليل مهارت تکلم در انسانة‌ا نسبت به موجودات ديگر از وضعيت بهتري برخوردار است.
قسمت‌هايي از مغز عمدتا در منطقه گيجگاه چپ قرار دارد و مهارت تکلم در مغز خانم‌هانسبت به مغز آقايان از وسعت بيشتري برخوردار است.
اين روان‌شناس ادامه داد: زن‌ها و مردها در برقراري ارتباط دچار نوعي مشکل به اين دليل که ساختار زن و مرد با هم فرق دارد و مغز خانم‌ها نسبت به مغز آقايان وسعت بيشتري دارد.
وي افزود: خانم‌ها در هر دو نيم کره مغز منطقه تکلم دارند و آقايان فقط در نيم کره چپ منطقه تکلم دارند به همين خاطر است که يک خانم در منطقه وسيع از نيم کره‌هاي مغزي سکته مغزي مي‌کنند.
ابراهيمي‌مقدم ادامه داد: زن‌ها تا حدود زيادي قدرت تکلم خود را حفظ و اين در حالي است که در نيم کره چپ در مغز آقايان به احتمال زياد مقدار بسياري از تکلم مرد را مختل مي کند.
بيشتر خانم‌ها عاشق حرف زدن و شنيدن سخنان مردها هستند.
مردها از حرف زدن فراوان با زن‌ها فراري‌اند و سکوت را ترجيح مي‌دهند.
وي گفت: گاهي اوقات بين مردها و زن‌ها اختلاف به وجود مي‌آيد که در واقع نوعي سوءتفاهم است به اين دليل که مهارت تکلم زياد در خانم‌ها به چشم مي‌خورد.
ابراهيمي‌مقدم تصريح کرد: براي رهايي و آزادي از غم واندوه مردها با سکوت به آرامش واقعي دست پيدا مي‌کنند در حالي که زنان براي رسيدن به آرامش حرف زدن را ترجيح و با صداي بلند فکر مي‌کنند.
زماني که زني بخواهد مرد خود را تنبيح کند با ساکت ماندن او را مجازات مي‌کند اما نمي‌داند که مردها سکوت فراوان را به فراواني دوست دارند و از ان لذت مي‌برند.
اين روان شناس اجتماعي بيان کرد: خانم‌ها اگر در روز به صحبت کردن نپردازند دچار ناکامي مي‌شوند و بايد ارتباط کلامي داشته و مخصوصا در منزل و در ارتباط با دنياي بيرون نياز به صحبت کردن دارند.
وي در ادامه گفت: يک آقا معمولا به دليل موقعيت‌هاي شغلي و اجتماعي مجبور به بستر آرام و به اندازه صحبت کردن دارند.
مغز آقايان نمي‌تواند در خصوص تکلم اضافه بار را تحمل کند و از حرف‌هاي زياد و صحبت کردن خسته مي‌شود.
عده اي از زنان هميشه در زندگي به دليل حرف نزدن زياد از حد مردان با آنها شاکي هستند و نارضايتي خود را با قر زدن و شکايت بروز مي‌دهند.
اين روان‌شناش يادآور شد: رابطه بين زن و مرد رابطه‌اي فراتر از حرف زدن است حتي با سکوت بين زن و مرد هم مي‌توان از احساسات و عواطف دروني آنها آگاهي پيدا کرد.
وي خاطرنشان کرد: وقتي زنان و مردان از هم ناراحت هستند به دليل شکايت بيش از حد زنان مردان سکوت را ترجيح و از حرف زدن فرار مي‌کنند.
مردها به دليل کار و فعاليت جسمي و روحي از حرف‌زدن دوري مي‌کنند به اين دليل که ذهن آنها درگيري‌هاي فراوان‌تري نسبت به خانم‌ها دارد.گزارش از مينا افسريان./ف

برچسب ها: ارتباط ، مهارت ، تکلم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.