سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمدین صباحی : آینده مصر از آن کسانی است که اشتباه اخوان المسلمین را تکرار نکنند

بنيانگذار جنبش مردمي مصر گفت آينده مصر از آن کساني خواهد بود که مي‌توانند خلاء ناشي از ضعف اخوان المسلمين و عقب نشيني آنها را از صحنه پر کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه البيان چاپ امارات، حمدين صباحي، بنيانگذار جريان مردمي مصر افزود:  براي اين کار به تشکيلاتي نياز است که نماينده يک جنبش مردمي و آشتي جويانه با هويت تمدن عربي-اسلامي و اديان آسماني است و موضعي مثبت در خصوص شرعيت و دفاع از آن دارد و بر وارد کردن آن در قانون اساسي به عنوان منبع اصلي قانونگذاري اصرار دارد. 
وي افزود: مصر به نيروهاي نياز دارد که با ملي گرايي مصر، انقلاب بيست و پنج ژانويه و موج دوم آن در سي ام ژوئن، آشتي هستند. اين ساختار حزبي نيست و ايدئولوژي محدود ندارد. 
حمدين صباحي تاکيد کرد ساختار مد نظر بايد بتواند مردم را مخاطب قرار داده و خدمات اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي ارائه دهد و فقط به خدمات سياسي اکتفا نکند. اين وظيفه اصلي جنبش ملي مصر است و هرکس بتواند در اين خصوص موفق شود، مهمترين مهره در نقشه سياسي آينده مصر خواهد بود. 
وي در پايان گفت: کار اخوان المسلمين در قدرت کاملا به پايان رسيده و از نظر ساختاري نيز بسيار ضعيف شده است. بحران اخوان المسلمين فقط سياسي نيست که بحران بزرگتر آنها، اين است که در سطح مردمي و از نظر اخلاقِي، خسارت سنگيني متحمل شدند.
برچسب ها: بین الملل ، مصر ، صباحی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.